Zenith

Deze kwam ik tegen op het internet. Ik heb eigenlijk geen ervaring met kopen op de tweedehands markt.

Vandaar mijn vraag of dit een redelijk tot goede prijs is voor dit horloge

Hartelijk dank voor het evt willen reageren

Denk dat dit een marktconforme prijs is. Wat ik doe is toch altijd wel eens kijken op de website van de verkoper. Dat is dus een bekende juwelier uit het Brusselse. Ff link…

http://www.joaillerie-royale.com/montre-occasion-zenith/4955-zenith-el-primero.html

Gaat dus over hetzelfde horloge, iets andere prijs. Zou toch even nakijken of de doos en de papieren er effectief bijzitten aangezien er op de website staat “certificaat van echtheid”. Het horloge dateert dus uit 2007, niet vermeld op Chrono24, dus ook misschien even de vraag stellen over service (al dan niet geserviced). Op de website van de verkoper is er dus ook sprake van 3 jaar garantie. Weet ook niet of dit van toepassing is als je hem koopt via Chrono.

5 likes

Hartelijk dank voor de waardevolle informatie
Dat ga ik zeker doen

Hart Grtn

Ik heb dit model bijna eens gekocht voor een uitonderhandelde prijs van 2200. Indien je richting de 2500 gaat vind ik het lastig te rijmen dat je voor dat geld een speedmaster professional kunt vinden (uiteraard wel beetje zoeken en geluk hebben).

1 like

Op Chrono24 staat er nog een voor 2.290,- maar dan met zwarte wijzerplaat, 2003… Is van een particuliere verkoper uit NL. Deze is compleet met papieren en doos en heeft de originele metalen band waar je zelf natuurlijk ook een mooi leren bandje bij kunt zoeken.

Lijkt me een stuk betere deal maar moet je wel de zwarte wijzerplaat kunnen willen :slight_smile: …

Vergeet niet dat een onderhoudsbeurt voor zo’n klok niet goedkoop is!

Heb er zelf twee gehad, chronogaph, automaten, met maanfase. Vind Zenith well een erg stijlvol horloge. Let ook op of de kast is open geweest. Ze zijn roest gevoelig, de mijne had roestvlekken die ik in het begin niet had opgemerkt…

Suc6!

1 like

Zenith maakt inderdaad prachtige horloges, altijd een lust voor het oog…

2 likes

Dank

En, zou die zwarte wat zijn voor je? Originele band is ook wat waard…

Ja zeker. Ik denk er nog even over na
Mooi horloge. Maar altijd wat twijfel met dergelijke horloges.

Als je nog geen El Primero hebt zou ik geen handwinder kopen :wink: - Het ding is ontwikkeld als een automatisch chrono. Deze HW (handwound) of een (eerdere) Prime (Primero -/- ro voor rotor :wink: ) is toch een beetje een uitgekleed uurwerk…

Ok hartelijk dank voor je informatie
Daar heb ik wat aan

Misschien is een Breitling Premier ook een interessante optie voor je (vergelijkbare stijl). Ongeveer zelfde prijsklasse, wellicht iets voordeliger maar veel waar voor je geld (en automaat maar weet dat niet zeker).

Er zijn er genoeg te vinden op eBay maar ook op Chrono24.

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj4kOvQorbdAhVN6aQKHTVBCisQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fp%2FBreitling-Premier-A42035-Wrist-Watch-for-Men%2F177867640&psig=AOvVaw0aD1sS92UzEPDHK5KAtqoG&ust=1536869325087499

1 like