Hallo iedereen!
Vandaag ben ik, ondanks ik het niet van plan was weer thuis gekomen met 2 Zenith horloges. Eentje uit de jaren '90 met caliber 467 en een Zenith Sporto met caliber 120-T secondstop. De 467 was duurder dan de oude sporto uit de jaren '60 maar toch ben ik gelukkiger met dat oude ding dan met de nieuwere. Ik vind het dial en de wijzers van de sporto prachtig terwijl de 467 eerder sober eruit ziet. Deze is ook automatic en de sporto is handopwinder maar toch… De 467 is helemaal origineel. Originele kroon, originele band en originele gesp en nog een doos maar denk niet dat dit de originele was, maar goed, het is een Zenith doos! Beide horloges lopen wel heel erg goed en voor mij is dat wat telt. Zelf sleutel ik niet aan horloges en als er iets mis mee is, moet ik er iemand mee nalopen en dat haat ik. Bij deze beide horloges moet ik dat gelukkig niet doen. De oude komt van een verzamelaar en een goeie vriend die zoveel materiaal heeft en onderdelen waar je zelden mis op pakt, maar het blijft een leuke hobby en dat moet het ook blijven! En als je in deze wereld geen mensen kent die er veel verstand van hebben dan stop er maar mee, die heb je nodig! Fijne zondag(avond) nog allemaal!
20 likes
Leuke aanwinsten. Veel plezier ermee.
dank u! Wat me net opvalt is dat de Sporto en echt glas heeft. Ik had eerder een plastic glaasje verwacht…
Mooi. Waar het je die opgeduikeld?
Fraai font op de sporto
Eigenlijk bij 2 goeie vrienden van ons horlogegroepje!
1 like
Gefeliciteerd
Groeten Iwan