Zeno Bauhaus

Ik ben op zoek naar een dressed watch en ben wel gecharmeerd van de onderstaande Zeno. Hebben jullie enig idee of deze ook via internet te koop is?

Daarbij ben ik ook wel benieuwd wat jullie hier van vinden… Ik zie ook wel mooie ‘oude’ klokjes, zoals de Tissot Seastar of de Omega Seamaster uit de jaren 60 en 70, maar twijfel nog over de diameter van deze oudere klokjes.

Mick

sayin watches

ik vind hem wel aardig maar als ik iets in deze stijl zou zoeken dan kocht ik een nomos

Een Nomos is daarentegen een stukje duurder dan de Zeno Bauhaus als ik het goed heb.
Maar dan heb ik liever een Max Bill Junghans, maar dat is dan domweg om de naam, alhoewel ik het design daar ook een stukje mooier van vind.

Ik kocht dan weer liever de Stowa Antea…

Ik vind 'm wel mooi maar ben het er mee eens dat een Junghans Max Bill veel mooier is en waarschijnlijk niet duurder. Maarrrr… ik vind de Max Bill aan de kleine kant en als ik dat zeg… :smiley:

ik heb even gekeken, 34mm voor een MAX bill…is idd erg klein

seamaster Schreef:

ik heb even gekeken, 34mm voor een MAX
bill…is idd erg klein

mvrgr joost

de automaat is groter.

idd , na nog een keer zoeken ook de automaat gevonden , 38mm

Kijk, zo heb ik weer een aantal alternatieven. Thanx!

ok dus op een rijtje, heb je de Stowa antea ( opwind=klein, automaat=groot) Junghans max bill ( opwind = klein, automaat=groot ) en dan de nomos-en. Ik vind de zeno bauhaus best leuk, alleen buiiten proporties voor een designer klok.

Moet wel zeggen dat de kast van de Bauhaus niet zo mooi is als je 'm met witte plaat ziet. De zwarte plaat verdoezeld dat een beetje. Ik trek mijn positieve mening over dit horloge in, I’m out!

Nu ik de Junghans gezien heb, denk ik daar hetzelfde over…

Die is echt mooi en het is een designklassieker. Ik geloof dat het originele model uit de jaren 60 stamt. Vergis je trouwens niet, niet alles wat Max Bill heeft gemaakt is mooi, hij heeft ook een Omega ontworpen en die is spuuglelijk.

Henrik Schreef:

Die is echt mooi en het is een designklassieker.
Ik geloof dat het originele model uit de jaren 60
stamt. Vergis je trouwens niet, niet alles wat Max
Bill heeft gemaakt is mooi, hij heeft ook een
Omega ontworpen en die is spuuglelijk.

Dat is toch eigenlijk voor alles wel zo? Ik ben helemaal verliefd bij de Max Bil op de manier waarop de wijzers in verhouding staan tot de tijdsindicatie, het minmalistische van alles daarbij en als belangrijkste reden misschien om de Junghans te kopen ipv de Zeno…Er staat niet met koeieletters ZENO op de dial.

Bij die witte versie staat dat echt verschrikkelijk zeg.

Maupertus Schreef:

Junghans te kopen ipv de Zeno…Er staat niet met
koeieletters ZENO op de dial.

Bij die witte versie staat dat echt
verschrikkelijk zeg.

En dan komt er nog bij dat je er van Zeno niet op aan kunt hoed ze het merk logo op de wijzerplaat zetten, de ene keer groter dan de andere keer, en de ene keer ergens anders op de wijzerplaat dan de andere keer, zoek ZENO’s op kijk en vergelijk.

Ook ik zou liever gaan voor een NOMOS. Mooie geblauwde wijzers en goud(kleurige) index, handwind versie met dichte achterkant, zit je nieuw geloof ik zo rond de 900euro. (tu)