Zeno pilot classic (ref 6001)

Op de site van zeno wordt de Zeno pilot classic alleen afgebeeld en aangeduid als de ‘draft’ met op de wijzerplaat draft en incabloc.

Terwijl je bijvoorbeeld op ebay veelal 6001’s tegenkomt met op de wijzerplaat 17 jewels ipv dat draft en incabloc.

Zijn dit authentieke Zeno’s? Aangezien ze volgens mij niet op de huidige site staan…

Ik kan me herinneren dat (was het Marley) iemand eens postte dat ook Zeno slachtoffer van imitatie is geworden. Of dat in dit geval ook zo is weet ik niet.

Klopt Henrik dat was ik.

Dhr Huber vertelde mij dat. Hij is de eigenaar van Zeno.
Er zijn ook van Zeno veel imitaties in omloop.

Wil echter niet zeggen dat alle horloges die je niet bij hun op de site, de zwitserse site, ziet, dat dat imitaties zijn.
Er worden ook Zeno gemaakt die bv alleen maar voor de amerikaanse markt worden geproduceerd en in Europa niet verkocht worden.

De zwitserse Zeno site is trouwens erg rommelig. De amerikaanse site is veel overzichtelijker.

Deze kon ik voor de prijs gewoon niet laten schieten, is nu uit zwitserland onderweg :slight_smile:

40mm classic is het.

Marc, misschien een onbeschofte vraag, maar hoeveel heb je er voor neergelegd? Ben ik namelijk erg benieuwd naar…

mvg Coen

Mooie klok Marc, is een monument van Zeno.
Valt bij mij ook in de smaak.
Veel draagplezier.

mvg.,Freddy

Ik had het hoogste bod, met 130 euro.
Vind ik een zeer nette prijs :slight_smile:

Inderdaad een zeer goede prijs als het een nieuw horloge is.
Ook voor zwitserse begrippen.

Gr.Marley

Niet besteld, maar op geboden via ebay, maar was wel gelukstreffer want over het algemeen gaat deze toch wel voor iets meer weg…

Wow: ik vind ´m heel MOOI!! En dat voor die prijs: dat maakt de aankoop alleen nog maar leuker.

Veel draagplezier!

Ik heb er dus ook net een binnen gekregen.
Ik schaam me er voor, maar hoe verander je de datum bij dit klokje?

Heb 'm nu enkele dagen, maar houd 'm met moeite aan de gang is dit normaal (zonder watchwinder) of is me een ondeugdelijk horloge geleverd? :frowning:

Marz of Marc???

Heb ik het verkeerd of niet, maar is de 6001 geen handopwinder?

Daar heb je toch geen watchwinder voor nodig.
Moet van hand opgewonden worden, het beste elke 24 uur.

Groet
Marley

Prima aankoop Marc,

Veel plezier ermee