Ik was wat aan het rondkijken op het internet om 2021 eens te verrijken met een nieuw horloge. Daar kom ik een aantal merken best vaak tegen, maar ik kan niet echt inschatten waar de bouwkwaliteit van deze merken mee te vergelijken is.
Ik zit te twijfelen tussen en Flieger-stijl horloge of een diver… Bij flieger kom ik dus de laco veel tegen, zoals onderstaande Laco Augsburg 42mm…
Horloges van de merken die je noemt zitten gewoon goed in elkaar.
Daar is niets mis mee.
Hoewel ik RT niet zo snel zou kopen, maar dat is persoonlijke smaak.
Veel van dit soort merken gebruiken vaak generieke uurwerken.
Vaak van ETA, Sellita, of Miyota, op dit gebied is het dus 1 pot nat.
En dat bedoel ik niet negatief.
Deze uurwerkfabrikanten staan heel goed aangeschreven.
@drex, thanks voor je inzicht. Ik ken de merken niet zo goed, dus het voelt dan toch wat risicovoller om te kopen…
Als je omega of rolex koopt zit je sowieso goed, alleen moet je daar de bankpas ook voor kunnen of willen trekken.
Deze merken hebben ook mooie horloges, en voor een stuk aantrekkelijkere prijs… goed om te weten dat dit ook prima merken zijn! 500 euro uitgeven aan rotzooi is voor de calvinistische nederlander tenslotte worst case scenario
Bijvoorbeeld, Laco maakte al horloges voor de Duitse luchtmacht
in WOII.
Voor een goeie duiker, niet te duur en toch goed, plus met een
zgn in-house uurwerk ( gemaakt door Seiko zelf ) zou ik eens
kijken bij Seiko duikers.
Maar er zijn ook goede en niet te dure duikers van Citizen.
Maar Duitse merken zoals Damasko zijn ook uitstekend.
Dus lekker rond neuzen en let op de tech specs, de materialen ect.
Daar zal je op een gegeven moment wel ‘lijnen’ in ontdekken.
Ik heb 4 Revue Thommen horloges gehad, is gewoon prima spul en ziet er goed uit. Persoonlijk vind ik de hier getoonde een van de mindere, ik zou eerder voor een airspeed gaan. Op Ebay vind je deze regelmatig nieuw voor een zacht prijsje. Houd er wel rekening mee, dat deze lang hebben gelegen en dat het verstandig is, om dan eerst een beurtje te laten doen voor het behoud van het uurwerk.