Zeno Watch Basel, type GODAT 2 (7751)

Hallo horlogeliefhebbers,

Wat zijn jullie ervartingen met de ZENO horloges? Volgens de website (www.zeno-watch.ch) is het een lang bestaand merk met goede (oversized) uurwerken. Ik wil de Godat 2 aanschaffen met zwarte wijzerplaat (=nieuw type) maar wil zeker weten of het kwalitatief goed is voor ik € 1800,- uitgeef.

Zijn er ervaringen bekend?

Kwalitatief is het prima voor elkaar met Zeno, maar 1800 Euro zou ik er niet voor betalen, dat kan veel goedkoper. Ik vind het wel één van de mooiste Zeno modellen.

Zover ik weet zijn t goede uurwerken. Er wordt wel veel gezegd dat Zeno nogal een handje heeft van het kopieren van modellen van andere merken. Ik zou zelf nooit een Zeno kopen voor 1.800 euroos, dan zou ik zeker een meer aansprekend merk kiezen als omega of sinn of noem maar wat op. Kies dan een zeno van rond de 500 euro, en heb er een paar jaar plezier van.

Ik heb zelf ook een Zeno best wel een leuk klokkie maar ik ben het eens met de andere mailers.
Voor 1800 euro koop dan wat anders een Omega, Tag Heuer of een Maurice Lacroix etc.etc.

Groet Peter

Een willekeurige google en al 750 euro goedkoper. Wel een mooie klok, maar te duur m.i.
http://www.uhren-shop.ch/shop/p765.html

koop voor 1800 een tweedehands iwc of whatever…

Je zoekt net een van de duurste uit maar wel een heel fraaie. Zou er in ieder geval geen 1800 euri voor neertellen, hoeft ook niet zoals je in het draadje van Leen ziet. Via Marley van Sayin krijg je waarschijnlijk ook een veel leukere prijs te horen en anders zijn er hier in Nederland ook nog wel juweliers die Zeno’s leveren met een aardige korting.
Heb verschillende Zeno’s en ik moet zeggen de verhouding tussen prijs en kwaliteit is prima.

Best veel geld idd voor een Zeno, maar wel mooi. Koop voor 500 een leuke Zeno en voor de rest van het geld kan je nog veel andere leuke dingen kopen. Of ga gewoon voor een ander merk idd. :slight_smile:

Succes.

Het valt me altijd op dat de meeste mensen heel erg letten op de prijs en daarbij wat je voor hetzelfde bedrag kan krijgen bij andere merken. Uiterraard wordt dan ook de kwaliteit meegenomen.

Zelf kijk ik voornamelijk naar wat ik echt mooi vind en niet zo zeer naar de prijs. Ik begin met het orienteren in een bepaalde prijsklasse z’n €1000,- boven mijn budget. Als ik dan eenmaal voor een horloge heb gekozen ga ik wel kijken waar ik deze het beste kan kopen (service/prijs).

Kortom als je deze mooi vind, kijken waar je hem het beste kan aanschaffen.! Zelf vind ik het een mooie klok. Met name de uitsparing aan de achterkant bevalt me.

Bidle,

ik zelf kies bij een merk van deze prijs meer voor een merk met enige correctie (in mijn ogen) historie, kwaliteit/prijsverhouding en het gevoel dat ik er bij beleef.

Daarnaast heeft ook ieder zo zijn voorkeur voor bepaalde modellen (zeno staat bekend om de oversized modellen) en ook dit is een reden waarom ik liever bij een ander merk, daarnaast heb ik ook een aantal vaste merken waar ik altijd kijk en daar valltt Zeno in dit geval niet onder, dus ook daarom verwijs ik de Topicstarter te kijken bij andere merken. :slight_smile:

Voor bijv 1800euro heb je ook een mooie Nomos, Minerva, goedgebruikte IWC etc. Mijns inziens toch net iets mooier afgewerkt, meer historie en ook nog enigzins waardevast, zoals je al kan zien zal niemand hier een Zeno van meer dan 1.000 euro aanschaffen, dus stel dat de Top-opener deze wil verkopen, maakt hij een enorm verlies…

Just my 2 cents. :wink:

Helemaal met je eens, is ook zeker goed advies wat er gegeven wordt! Zeker aangezien dergelijke bedragen voor de meeste mensen een grote uitgave zijn. Het valt mij enkel op dat altijd de prijs ter sprake komt .

Zo heeft iedereen zijn/haar beweegredenen om een horloge aan te schaffen.

maar dat was toch ook 1 van de vragen bidle van mdi : Ik wil de Godat 2 aanschaffen met zwarte wijzerplaat (=nieuw type) maar wil zeker weten of het kwalitatief goed is voor ik € 1800,- uitgeef.

je kunt voor dat geld ook veel andere merken kopen , zelf heb ik niet zo veel met zeno maar na de klok bekeken te hebben vind ik het wel een mooie klok .

uiteindelijk moet je gewoon kopen wat je mooi vind, je kunt altijd een beetje rond google voor de laagtse prijs.

mvrgr joost

Maar Jaap-Wim, niet iedereen koopt een horloge om het vervolgens snel weer te verkopen :wink:

Ruud

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben van plan een horloge aan te schaffen waarbij ik niet in de planning heb het weer na 3 of 4 jaar te verkopen. Merken zeggen mij niet zo heel veel, het gaat mij meer om het uiterlijk én de kwaliteit moet goed zijn voor ik er (veel) geld aan uit geef. Eeen IWC of Omega is niet per definitie mooier of moet het mooier gevonden worden omdat het een bekend merk is. Nee toch? je moet het juiste gevoel hebben bij het horloge …

Dat is de juiste motivatie om een horloge te kopen. Het uiterlijk moet je aanspreken en het merk komt op de tweede rang. Natuurlijk moet je opletten dat je je niet laat foppen maar als dat goed zit gaat het m.i. ook om het gevoel dat je krijgt bij het zien van een horloge.
Mijn ervaring met Zeno is prima, ik heb er twee (dezelfde). Nummer 5 heb ik regelmatig gedragen totdat de pasta in één van de wijzers loskwam. Ik denk dat als ik het naar Zeno stuur ze het wel voor me maken. Maar voor de rest niets dan goeds.

Hoi Long,

Klopt helemaal, vandaar dat ik het ook goed advies vind. Het is slechts iets wat me op valt…dus ook bij de TS.

Gr,

Precies, je hebt het goed begrepen.