Zoals eerder vermeld ben ik op zoek naar een mooie klok van rond de 600 euro. Deze Zeno ben ik tegen gekomen op ebay. Heeft iemand ervaring met dit type?

Zoals eerder vermeld ben ik op zoek naar een mooie klok van rond de 600 euro. Deze Zeno ben ik tegen gekomen op ebay. Heeft iemand ervaring met dit type?

Hallo,
Die Zeno’s vind ik ook altijd wel erg mooi. Heb zelf geen ervaring met deze klokjes, maar het valt me wel steeds op dat de meeste Zeno’s mineraalglas gebruiken en geen saffier.
Er zit een ETA uurwerkje in, dus dat zit wel goed.
Veel plezier met zoeken !
Dit zijn de specs.
Gehäuse
Ø:44mm, h:13.5mm, dreiteilige Edelstahlkonstruktion (316L) mit Hochglanz Politur, verschraubter Edelstahlboden mit Sichtglas, griffige Spezialkrone (m. Doppel-O-Dichtungen)
Gewicht mit Band 105g, (Stosssicher nach DIN 8308, 3 ATM geprüft nach DIN 8310, Antimagnetisch nach DIN 8309)
Werk
Mechanisches Präzisionsuhrwerk mit automatischem Aufzug.
Eta 2836, Zentralsekunde (anhaltbar), analoges Datum (Zeiger rot), Gluydur-Unruh 28´800 A/h, Nivarox Spiralfeder, Nivavlex-Zugfeder,
25 Rubinlagersteine, Gangreserve -47h, Incabloc-Stosssicherung
Glas
gehärtetes Mineralglas (bombiert)
Zifferblatt
Mattes weiss mit aufgesetzten silberfarbenen Zahlen, Dauphinezeiger gebläut
Band
Kalbslederband schwarz, weiss abgesteppt, Stahldorn (mit Federstegen)
Garantie:
Weltweite ZENO Herstellergarantie
Lieferumfang:
Uhr, Garantieschein und Verpackung
Ik heb er geen ervaring mee met zeno maar het zijn mooie specs en de klok vind ikzelf mooi om zien
Ik geloof niet dat je er een miskoop aan doet!
Deze heb ik gehad, maar dan met een zwarte wijzerplaat. Prima horloge met een goed uurwerk (met als ik me niet vergis een plastic spacer). De prijs kwaliteit verhouding is dik in orde.
Hallo Jeronimo,
Ik heb geen ervaring met het door jou genoemde model.
Wel kan ik zeggen dat mijn Zeno Airplane Diver mij prima bevalt.
Voor de prijs echt een prima klok. Ook mijn duiker heeft mineraal glas, echter is dit wel extra gehard glas en dus geen standaard mineraal. Ik weet niet of dit bij jouw type ook het geval is. Mijn glas is nog steeds 100% krasvrij. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik erg zuinig ben op mijn horloges.
Gr,
Ron.
P.S. V.w.b. het mineraalglas: De Pointer Retro is niet uitgevoerd met extra hard mineraalglas wat 2x zo dik als de standaard variant.