Zentra horloge opknappen?

Hoihoi,
Ik heb vorige week online een mooi horloge gekocht; was niet duur, 15 euro. Het is een mooie Zentra quartz (?). De verkoper vertelde mij dat hij waarschijnlijk van de burgemeester van Arkel is geweest. Dat lijkt me sterk, maaar op de achterkant staat wel een inscriptie ‘Gemeente Arkel 1985’. Waarschijnlijk een cadeau namens de gemeente Arkel geweest. Leuk, maar dat is alles wat ik van het horloge weet.
Zijn er hier toevallig mensen die het horloge en of het merk kennen en hier wat info over kwijt kunnen?

Nu is het ook zo dat de kroon van het horloge ontbreekt. Ik vind het een leuk horloge en zou het leuk vinden om te kijken of hij nog loopt, echter ben ik niet van plan om hier heel veel geld in te willen investeren. Ik denk dat het of een automaat is of een opwindbaar mechanisme. Zonder kroon, lukt het me niet om het horloge op te winden. Met een pincet krijg ik wel de datum aangepast, de tijd is me nog niet gelukt. Iemand tips?

Het woord ‘quartz’ op de wijzerplaat is vaak een weggever dat het geen automaat is.

Wel een leuk horloge. :+1:

1 like

Denk niet dat het een automaat of handwinder is. Batterij vervangen en gaan!

batterij aangedreven inderdaad. Ben alleen bang als ik zo naar de wijzerplaat kijk dat het uurwerk mogelijk defect is vanwege vocht. Maar goed dat is makkelijk te testen.

Jullie hebben gelijk! Met batterijtje erin lijkt ie ook nog te werken! Alleen heb nog geen juist passend batterijtje (alleen een te platte, die niet goed klempt)

Thanks!

j

Kan het nummer wat op (achterkant van) de deksel plaat staat het batterij model nummer zijn? Er staat 135, lijkt een relatief dik battery type zijn …