Zeppelin Horloge advies

Ziet er op zich leuk uitde tekst : Quartz battery Powered als omschrijving vind ik dan weer minder, maar voor die prijs…

Dus omdat de prijs laag is doe je concessies aan de uitvoering? Waarom niet sparen voor iets wat wél helemaal naar je zin is en bovendien ook nog enige waarde heeft wanneer je het ooit besluit weg te doen?

Volgens mij staat hier dat ze NIET in Duitsland worden gemaakt, enkel volgens Duitse maatstaven. Haha.

1 like

Verdomd, goed punt! Zwitserland misschien? :wink:

Ze zien er best leuk uit. Alleen stoor ik me aan het feit dat de wijzers niet op 0 staan… Zeker bij de zwarte. Dit zou in een Duitse fabriek echt niet gebeuren…

1 like

Haha, dat moet dan wel

Nee nee ben het helemaal eens met je, qua gevoel zal dit niet ‘lekker’ dragen, dat was meer de insteek. De prijs is wat je er van zou mogen verwachten, niet meer of minder. Begrijp wel dat de topic starter het een leuke look vind hebben, en een ieder moet dat aanschaffen wat hij wil, of het achteraf de juiste keuze (wat qualiteit betreft) is geweest is een ander verhaal. Aldoende leert men

Ik heb hier ook een Seiko liggen met op de achterzijde; Cased in China :wink:

1 like

Oei oei… :slight_smile: welke van de 10 kasten komt er stiekem niet uit China???

1 like

Ik denk dat er geen modern horloge meer is, of er ziet wel iets ‘Chinees’ in :scream:

2 likes

Onder plakmerk versta ik dat een merk suggereert een lange traditie achter zich hebben te staan, een duits of zwitsers klinkende naam hebben overgegaan zijn in chinese handen , die beweren een luxe duur produkt te zijn waarvoor veel te veel geld wordt gevraagd op hun website maar die je via andere kanalen kan kopen met enorme kortingen maar puur chinees zijn. Deze zeppelin voldoet in mijn ogen niet aan plakmerk. Waarmee ik niet zal beweren dat ze er kwalitatief bovenuit springen. Trouwens weinig uurwerken moet je kopen als investering. Kijk maar wat breitlings, corum, ebels, zelfs rolexen afschrijven zodra je ermee de winkel uitloopt. Die zeldene rolexen die meer opbrengen omdat er “foutjes” aan zijn of beperkte oplages of wijzerplaten nagelaten.

3 likes

Met Eta 2826-2

1 like

Swiss ETA of Chinese kloon ETA…

1 like

Persoonlijk zou ik hem gewoon kopen als je hen mooi vindt. Voor onder de 300 euro val je er geen buil aan en het is best een oké kwaliteit als ik het zo lees her en der. Als je hem zelf erg mooi vind gewoon doen.

Het nadeel/voordeel van het horloge forum is dat het stikt van echte liefhebbers. In het 250-500 euro segment vallen veel echt degelijke horloges die veel meer waar voor je geld bieden. Kijk eens rond bij bijvoorbeeld citizen, seiko of orient. Dan koop je voor hetzelfde geld wel een kwalitatief beter horloge.

Gewoon eens in een merk verdiepen voordat men zo maar iets gaat roepen.
De firma maakt (o.a.) gebruik van Zwitsers Eta tot en met 7750 en 7753 toe.

Firmengeschichte & Profil

POINTtec wurde vor nunmehr 25 Jahren mit dem Ziel gegründet, den gesichtslosen Massenprodukten aus Fernost, die damals den Uhrenmarkt überschwemmten, eine echte europäische Alternative entgegenzusetzen: Uhren von hoher Qualität, gepaart mit anspruchsvollem, unverwechselbarem Design, zu einem Preis, der für eine breite Käuferschaft erschwinglich ist. Mit diesem Konzept konnte sich das junge Unternehmen bald auf dem deutschen Markt erfolgreich positionieren und auch internationales Renommé erwerben. Heute produziert POINTtec am Standort Deutschland ca. 150.000 Uhren im Jahr.

Auch mit der Wahl der Marken JUNKERS und ZEPPELIN lag POINTtec am Puls der Zeit, sehnen sich die Menschen in unserer schnelllebigen Welt doch wieder nach dem Echten und Authentischen.

JUNKERS-Uhren faszinieren durch den historischen Bezug zu dem großen Pionier des Flugzeugbaus, Hugo Junkers, dessen 150. Geburtstag im Jahre 2009 begangen wurde. Alle JUNKERS-Uhren zeichnen sich aus durch ihre sprichwörtliche Zuverlässigkeit und das markante Design im Fliegerstil, das ein Stück Flugzeuggeschichte wiederaufleben lässt.

http://www.pointtec.de/junkers/

2 likes

Een half jaar geleden kocht ik een Zeppeln 7624-5 automatic chronograph. Ik ben zeer tevreden van dit uurwerk, temeer omdat ze altijd blijft juistgaan. Prijs 999 €. Iedereen vind het een prachtig uurwerk en zeker geen rotzooi.Het glas had eigenlijk saffierglas kunnen zijn,in plaats van saffiercoating. heeft niets te maken met Poljot, want wat wel is, is dat Zeppelin ooit een volledig mechanisch uurwerk heeft laten maken door Poljot, LE weliswaar, maar je kunt dit nergens meer vinden…dat was de Zeppelin 7608-1, gemaakt door Poljot tussen 2009 en 2011. Mov Poljot 3133. Googel maar eens, en wat een grote inkijk achterkant.Opwinden met de hand…Kijk ook eens naar Zeppelin 7618-1…automatic ETA Valjoux7753. gewoon prachtig en duurzaam MET saffierglas en ook inkijkbodem…

2 likes

Belgen, blijft leuk. :+1:

2 likes

Die 7608-1 zoek ik nog (als P3133 verzamelaar). Z’n Junkers-neefje heb ik al.

En koop geen 7608-1M. Zelfde horloge, maar de M staat voor Miyota…

1 like

Als ik al deze verhalen lees baal ik dat ik niet voor een betere kwaliteit ben gegaan (ik was echt een leek qua horloges)

Desondanks beleef ik nog steeds veel plezier van mijn Zeppelin 100 jahre waar ik vaak complimentjes over krijg!

Onderstaande heb ik ook met een zwart leren band.

2 likes

Destijds reikte mijn kennis over horloges ook niet ver en heb toen een Zeppelin gekocht. Echter geen spijt van, blijft een leuk klokje. Al had een saffiertje er boven op geen kwaad gekund.


De mesh zat er standaard niet op.

1 like