Zeppelin Horloge advies

Beste mensen,

Aangezien ik opzoek ben naar een nieuw horloge heb ik veel rond zitten te zoeken en kwam ik uit op het merk Zeppelin.
Ik was gelijk weg van twee exemplaren met een open hart en een glazen bodem (een Zeppelin 7666 en een Zeppelin Flatline 7364). over de kleuren valt nog te denken. Zijn er hier mensen met ervaring met deze horloges? Ik hoor graag ervaring en tips voor deze exemplaren.

Alvast bedankt!
Johan

7666: http://www.chrono24.nl/zeppelin/7666-2-lz127-graf-zeppelin-schwarz-herren-5-atm-40-mm--id3961446.htm
7364: http://www.chrono24.nl/zeppelin/flatline-7364-2-herren-automatikuhr-offene-unruhe--id3549531.htm

Chinese rotzooi met een Duits klinkende naam. Links laten liggen. Op Alibaba o.i.d. koop je hetzelfde spul, waarschijnlijk met een andere naam erop, voor een fractie van de prijs.

Komt uit dezelfde hoed als Junkers,
hoor er best veel goede commentaren over,
als evt. investering lijkt het me een zware gok

Zijn hier op HF enkele exemplaren van Zeppelin en Junkers. Is hier nooit erg populair geweest. Volgens mij niet per se heel veel mis mee. Maar voor hetzelfde geld of iets meer, en soms zelfs nog minder, zijn een aantal heel goede alternatieven te koop. Denk aan Orient, Seiko, Citzen, Certina, Tissot en Hamilton.

Zeppelin en ook Junkers worden gemaakt door Pointtec, een fabriek in Duitsland. De binnenwerken zijn vaak Zwitsers en ook worden Citizen binnenwerken gebruikt.

2 likes

Miyota 82S5 - Klinkt al een stuk minder Duits.

Ja, een binnenwerk van Citizen. Ik zeg ook niet dat Citizen uit duitsland komt.

Plakmerkspul. Ik zou het lekker laten liggen. :slight_smile:

All components for the watches are made by special manufacturers, they come from prestigious manufacturers in Switzerland (e.g. ETA, Ronda, …), as well as a well-known producer in Japan (Miyota). The final assembly of the watches is done according to the rules of German traditional watchmaking.

Lees: “Álles behalve de uurwerken is Chinees, de uurwerken zijn Japans of (indien Quartz) Zwitsers en we bouwen ze in elkaar in Duitsland, zodat we er Made in Germany op mogen zetten.” Niet het gevoel dat ík associeer met een kwaliteitshorloge, maar dat is persoonlijk. Voor 400€ is er (veel) mooiers te koop.

In mijn 1e reactie was ik, aangetoond door @johan.d duidelijk te kort door de bocht. Dank voor het opmerken.

2 likes

Ik begrijp hieruit dat jullie het plakspul vinden. Maar was is dan een goede vervanging dat hierop lijkt??

Bovendien zie ik het nut van een glasbodem niet als er een goedkope miyota in zit.

1 like

Ik zou keus kiezen van een fatsoenlijk horlogemerk en niet van die Chinatroep met een hop klinkende naam… Veel meer waar voor je geld.

Zowiezo is een glasbodem op een automaat niet interessant vanwege de rotor die bijna 50% van het uitzicht wegneemt … en ja er zijn ook mooi versierde rotors.

@johan.d

kijk eens op seriouswatches bij Orient…
daar vind je vast wel iets dat er op lijkt.

Je hebt ook open rotors. Maar inderdaad, het glas voegt niet veel toe.

Heb zelf al enige jaren een Junkers 6664-2 (oude topic)
Loopt tot op de dag van vandaag en behoudens een paar krasjes op het glas door mijn toedoen ziet ie er prima uit. Ja het is geen Laco, Stowa, IWC of Wempe. Maar daar is de prijs ook naar. Geen echte historie maar wel de looks. Prima optie toch als je daar niet voor wilt betalen.
Zie mijn oude topic ook voor een foto van de zichtbodem, toch niets verkeerd mee of wel?
Geneve streepjes en een soort van diamant poeder achtigs op de rotor (slecht te zien op mijn foto).

2 likes

Kijk vooral even bij in mijn vorige reactie genoemde merken. Zijn enorm veel verschillende modellen. Kan me bijna niet voorstellen dat daar niet iets voor je tussenzit

Er is weinig mis mee volgens mij en als een model je aanstaat gewooon kopen.

2 likes

tjonge tjonge, wat weer een afkeer tegen een horlogemerk waar geen “Rolex” op staat.

acour_jeroen: zo’n eerste (ongefundeerde) reactie had ik van jou toch niet verwacht.

Groet
Herman

2 likes

Zat werkjes van Zeppelin met een ronda kalibertje erin dus … en ach welk merk plakt er tegenwoordig niet?

Hier de link naar de fabrikant:

http://www.pointtec.de/zeppelin/

Ik blijf graag verrassen :stuck_out_tongue:, Herman @anon33714818EV. Heb het later in hetzelfde topic ook toegegeven. Wel scherp blijven lezen hè!

Verder ben ik geen Rolex fanboy hoor. Heb voldoende andere leuke horloges (zelfs een Oris :grinning:). Ik mis alleen het luxegevoel bij plakspul. Nogmaals, is persoonlijk.