Na wat rondkijken op internet komt het merk Zeppelin bij me voorbij. Is dit een merk waarbij kwaliteit voorop staat of is het een mooi horloge met weinig kwaliteit. Ik zou zelf voor de 7060-4 gaan.
Mechanisch automatic met gangreserve, voor rond de € 450,-
Wat zouden jullie doen? Hebben jullie ervaring met dit merk? Laat me je horloge zien, dan krijg ik wat inspiratie…
Inderdaad een net-niet merk, in de “Swiss Parts” - categorie - herkomst niet geheel duidelijk, beetje koketteren met Duitse degelijkheid maar ondertussen is het gewoon badge-engineering. Wat heel veel voorkomt hoor.
heb ik eens een vintage pontiac gekocht en hier verkopen ze ook zeppelin.
bij de verzending van de Pontiac hadden ze twee boekjes met het gamma van zeppelin meegeleverd.
nu mag ik wel zeggen dat ik aangenaam verrast was over het gamma dat ze verkopen, echte mooie horloge in alle maten en soorten
maar of ze goed zijn, dat antwoord moet ik je schuldig blijven
Zeppelin valt onder het rijtje Kienzle mecanik / Thomas earnshaw en ziet er leuk uit enzo maar het blijft een goedkoop chinees (cloon) uurwerk waar een horlogemaker geen onderdelen voor heeft,mocht hij defect raken.
Klopt niet, Zeppelin wordt net als Iron Annie (het vroegere Junkers) gebouwd door Pointtec. Assemblage vindt plaats in Duitsland, in de vroegere Ruhla fabriek die sinds 2019 volledig opgenomen is in Pointtec. Uurwerken zijn kwarts en mechanisch, voor de goedkopere modellen van Japanse en voor sommige duurdere reeksen van Zwitserse oorsprong. Vroeger werden ook wel eens Russische binnenwerken gebruikt, vooral voor de chronografen. Zeker geen goedkope Chinese kloonbinnenwerken. Ook geen typische plakmerken, met wel degelijk eigen ontwerpen die niet afkomstig zijn uit de catalogus van PTS bijvoorbeeld. Misschien niet het meest gerenommeerde merk, maar ook geen onbestaand “paddenstoel” merk afkomstig uit China zoals hier geïnsinueerd wordt…
Model waar OP naar kijkt bevat een Miyota uit de 9015 familie, een respectabel binnenwerk met een goede reputatie dat niet moet onderdoen voor andere binnenwerken uit dezelfde prijsklasse en een mooie stap omhoog is van binnenwerken zoals de Seiko NH35 en de oudere Miyota 8215.
Na wat rondkijken op internet komt het merk Zeppelin bij me voorbij. Is dit een merk waarbij kwaliteit voorop staat of is het een mooi horloge met weinig kwaliteit. Ik zou zelf voor de 7060-4 gaan.
Mechanisch automatic met gangreserve, voor rond de € 450,-
Wat zouden jullie doen? Hebben jullie ervaring met dit merk? Laat me je horloge zien, dan krijg ik wat inspiratie…
Als je al voor een Zeppelin gaat, kijk dan eens op Amazon.de daar staan verschillende modellen voor behoorlijk wat minder dan € 450,00
Persoonlijk vind ik het model dat je noemt een beetje druk, veel verschillende lettertypes, witte subdial op een beige plaat… zou mij snel storen.
Andere modellen van hun zijn wat ingetogener.
Als je het een mooi horloge vindt, moet je 'm gewoon kopen en lekker dragen. Zoveel mensen, zoveel wensen dus de meningen over dit horloge zullen alle kanten uitgaan.
Ik heb geen ervaring met het merk, maar binnenin draait een Miyota 9132 uurwerk. Daar is niet veel op aan te merken. Kwalitatief gezien een prima uurwerk en als je wat verder kijkt, kun je het horloge inderdaad voor heel wat minder aanschaffen.
Mocht je het horloge later van de hand willen doen, bv ivm een upgrade van de verzameling, dan moet je er niet veel van verwachten. De markt is makkelijker voor de meer bekendere (en duurdere) merken.