Zet hem op 1

Vandaag is het 1 maart. Gisteren was het 28 februari. Horloges zonder eeuwig durende kalenders moeten aan de bak. Opzoeken hoe dat ook alweer moest. Goedkope digitale horloges regelen dat zelf wel. Hele dure mechanische ook. Maar de gewone horloges met eenvoudige complicaties zullen als je niks doet vandaag op 29 staan. En dat kan natuurlijk niet. Dus mensen: zet hem op 1!

Gelukkig gaan de dagen van de week gewoon door.

17 likes

7 likes

raar maar waar, terwijl het geen perputual calendar of radio gestuurde horloges zijn staan deze toch steeds op de juiste datum :sweat_smile:

de gewone handwinders en automaten heb ik deze morgen allen op de juiste datum gezet :ok_hand:

4 likes

5 likes

Heb 2 video’s van de perpetuals maar die kan ik helaas niet plaatsen. Erg leuk, de longines ging exact om 12 uur, de Seiko 10 minuten later.
2 gewone Quartz-en handmatig aangepast, de automaten pas als ik ze weer ga dragen.

1 like

Je doet nu net alsof het exotisch is, maar dit gebeurt zes keer per jaar, en iedere keer dat je een mechanisch horloge met datum aanzwengelt nadat het een tijd in de kist heeft gelegen.

6 likes

De luxe van een #NoDate. :smiling_face: :wink:

Not a care in the world… :blush:
Hakun Matata GIFs - Find & Share on GIPHY

9 likes

Op 1 om 1 voor 1

5 likes

Die hele datum zal me zwaar aan de bruine ster roesten.

6 likes

Gesneden koek voor de 1 en bijzonder voor de ander.

1 like

4 likes

Ja vanzelf lekker makkelijk

4 likes

Eentje gaf het goede voorbeeld… de rest moest handmatig.

6 likes

Struisvogel politiek

12 likes

Volautomatisch… via DCF77.

6 likes

Dit erfstuk uit 1981 doet het ook automatisch al loopt de kalender niet tot 2026, geen vooruitziende blik van Citizen. Maar als je het jaartal 28 jaar achteruit zet is het effect hetzelfde.

En dit is natuurlijk een eitje met DCF77 ontvangst.

6 likes

Hoe heet deze Seiko? (wil ik wel :see_no_evil:)

1 like

SBTM319, een JDM model. Erg mooi, vooral het ontspiegeld saffier, onder sommige hoeken bekeken lijkt het alsof er geen glas in zit.
Oh ja, is ook solar (staat niet op de wijzerplaat).

1 like

Vanochtend deze weer op de stalen band gezet en de datum goed gezet

4 likes

Ik heb nog zitten kijken, maar ik krijg de datum niet ingesteld.

5 likes