Zet hier je vintage horloge foto die nergens op internet te vinden is.

Luxus, 25 jewels met automatische uurwerk van Föster 226, loopt na 50 jaar nog super!

8 likes

Interessant: “Nergens op internet”. Dat gaat nog iets verder dan het draadje over “uniek op dit Forum” dat uiteindelijk een hele wedstrijd is geworden.
[De Enige op HF! - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges]


(Dank je wel nog @The_Don) voor dat leuke initiatief)

In die draad waren trouwens ook horloges van vóór (meen ik) de jaren '60 uitgesloten.

Nu dus uniek op het web! Ja hoor, ik doe graag mee. Met de mooie oude Lemania uit de jaren '40 '50 van mijn Opa dan maar. Kan ik die weer eens laten zien. Dit model echt nog nooit op het WWW tegengekomen.


Deze dus. Een paar jaar geleden geheel nagekeken door @vouwfietser. Loopt sinds die tijd als een zonnetje, waarbij opgemerkt dat ik 'm niet vaak draag, alleen bij bijzondere familiegelegenheden, zoals het een erfstuk betaamt.

Hieronder nog een paar prentjes, o.a. van het Lemania 3000 kaliber wat er in zit.

.

lemania-werb7

Ik ga nog op zoek of ik nog meer kan vinden wat mogelijk aan de qualificatie “Vintage, nergens op het internet te vinden” voldoet.
Ik ben benieuwd naar meer van die stukken van andere HF leden.

16 likes

Denk dat je toch niet zo goed kan zoeken. Hier wat broertjes. Kan ook zijn dat jouw dial iets donkerder is.

4 likes

Die eerste lijkt er inderdaad op. Kan zijn dat er wat recenter een is aangeboden, het is al een tijdje geleden dat ik gezocht heb. Had natuurlijk ook even opnieuw kunnen zoeken voor ik hier reageer.
Heb je een URL voor me van die site?
Ik ga verder zoeken. Heb nog meer horloges die mogelijk niet op het web te vinden zijn.
Overigens vind ik het meestal wel fijn als ik een horlge gescoord heb en ik kan er wèl een vinden op het web. Wel zo makkelijk bij de identificatie en documentatie. Maar dat is dan weer een andere tak van sport. :grin:

1 like

Google heet die site

2 likes

Kom maar op met de Mumbai specials :sweat_smile:
Alles wat ik bezit is wel op het grote interweb te vinden, mocht dat niet zijn dan ben je alsnog af als je hem hier laat zien… Dan is hij te vinden op internet :thinking:

1 like

:blush:

1 like

Als je de mijne kunt vinden vindt ik je een held!

Tja als iemand iets kan vertellen over dit teken?


Ik heb het bijna roestbruin/ zwart gekocht.

Na wat poetsen kwam dit eruit.

5 likes

Zoals ik al zei, wanneer je hem hier plaatst is hij te vinden op internet.
https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/2/a/1/2a17b8412d44e6596fdbe0fb171016c102f72d27.jpeg
Soort van doordenkertje :upside_down_face:

1 like

Mijn poging :slight_smile: Zie er eentje staan in een oude eBay Kleinanzeigen advertentie (link werkt niet, alleen deze voorvertoning). Maar met zwart datumwiel.

1 like

Wie krijgt deze Waldman De Luxe gevonden? Die op MP telt natuurlijk niet mee :wink:


Zijn goudkleurige Super De Luxe broertje vind je hier: Waldman Super De Luxe

4 likes

Bij deze benoem ik jou tot de held van deze topic​:+1::blush:. Slim van jou om het in het Duits te zoeken, het is een klokje uit het toenmalige DDR, 1969.

1 like

Zoom maar eens in, volgens mij is hij gewoon wit :wink:

1 like

Ja klopt, maar bedoel natuurlijk een andere soortgelijke.

1 like

Prachtig!

1 like

Dit mag gelijk opnieuw worden uitgebracht. Wat een mooie klassieker met een mooi uurwerk.

2 likes

Nergens te vinden

Behalve op Chrono24

3 likes

Mijn Garland, met geweldige power reserve indicator.
Ik kan er helemaal niets van vinden op het wereldwijde web.

4 likes