Zet je je horloge op tijd of...

Overblijfsel uit dienst: op tijd is 5 minuten te vroeg. Daarom lopen de horloges zo exact mogelijk op tijd en anders wil ik +/- 1 s het verschil weten.

Te vroeg is ook niet op tijd :grin:

1 like

Mentaal wel. Alle tijd om rustig na te denken en voor te bereiden voor je afspraak. :blush:

Mijn Damasko DA36 loopt exact 1 seconde achter per dag dus ik maak mij geen zorgen. :sunglasses: Wellicht eens per 2 maanden gelijk zetten…

Als ie dan nog niet is geflipperd :wink:

1 like

Ik heb geen idee wat je zou kunnen hebben willen suggereren, maar als je drie koters een beetje handig timet dan spendeer je vlot een klein decennium op die belachelijke ministoeltjes!
Helpt ook dat het een klein schooltje is met graadklassen…

Dat doet me denken aan een verhaal van fotograaf Michiel Hendryckx. Die vond het zijn plicht om altijd op tijd te zijn als hij foto’s van iemand ging maken voor de krant, hij vond dat een kwestie van respect voor de tijd van zijn subject. Daarom had hij een radiogestuurd horloge, lang voor de smartphone.
Op een dag moest hij foto’s maken van Mark Eyskens (oude politicus, Google hem gerust even) en hij was naar gewoonte iets te vroeg, dus bleef hij in zijn auto wachten tot het bijna tijd was en belde op de seconde exact aan, waarna Eyskens meteen de deur opende en zei ‘ah, een man die op tijd komt, dat apprecieer ik!’.
Die twee hadden dus aan weerskanten van de deur staan wachten tot het tijd was! Hoe geweldig is dat?

2 likes

5 minuten voor tijd is op tijd, op tijd is te laat. Gewoon een beetje dicipline hebben.

Helaas als je kinderen hebt is die dicipline onmogelijk! Dan kan je 100000 atoomklokken hebben hangen in huis (wel een groot huis hebben) maar gast toch niet lukken. Dus kan je gewoon weer een automaat kopen die niet op tijd loopt.

2 likes

Alles correct op tijd, ik hou van structuur…vaak ben ik daarin de enige.

Mooie anekdote :joy::ok_hand:t2:

1 like

Herkenbaar. Ik heb mijn horloges ook altijd 5 minuten vóór staan.
Tijd is tijd, anders kunnen we wel stoppen met klokken en horloges.

Fantastisch!