Zet je je horloge op tijd of...

Ik ben iemand die steevast te laat van huis vertrekt. Altijd haast en soms nét te laat. Geen uur, maar een paar minuten hooguit. Natuurlijk wil ik liever wél op tijd zijn. Daarom heb ik mijn wekker en klokken in huis steevast een minuut of 5 voor lopen. Hetzelfde geldt voor de klok in mijn auto. Tot een paar maanden geleden droeg ik nooit horloges, maar nu ik dat wel doe loopt die ook iets voor.
Natuurlijk is het zo dat ik weet dat mijn horloge voor loopt en dat ik eigenlijk wat extra speling heb qua tijd. Toch werkt het op een of andere manier om wel vaker op tijd te komen.
Nu ben ik benieuwd of ik de enige ben die dit doet. Dus lopen jullie klokkies op de seconde exact, of neppen jullie jezelf ook?

4 likes

Mijn vrouw doet dat wel. Ik wil echt exact weten hoelaat het is. Ben eigenlijk altijd te vroeg. Liever te vroeg dan te laat. :sunglasses::ok_hand:t3:

5 likes

Bij mij loopt alles 2 minuutjes voor. Ben ik altijd op tijd.
Maar het gekke is dat ik 's morgens regelmatig een horloge een uur te vroeg zet en dat merk ik dan niet. Blijkbaar let ik alleen op de minuten wijzer.

3 likes

Bij mij lopen ze allemaal 15 min achter. Chique volk komt altijd te laat :sunglasses:

4 likes

Hier loopt het horloge in de badkamer 3 minuten voor. Ik weet dat, maar toch geeft het een ‘oh shit al zo laat’ gevoel op een moment dat ik nog een klein tandje kan bijsteken. Ik heb al complimenten gekregen van de kleuterjuf omdat ik in 8 jaar nog nooit te laat op school was, dus mission accomplished!
Mijn vrouw haar wekker staat 6min voor, dat is gewoon belachelijk. Vooral omdat ze haar wekker een half uur vroeger zet om nog wat te kunnen snoozen.

2 likes

Ik zet mijn horloge vijf minuten vooruit, maar dat doe ik natuurlijk zelf, waardoor ik alsnog denk 'ach, tijd zat.'
Kortom: steevast te laat :wink:

3 likes

Dat zit in het beestje.
Daar kom je nooit meer vanaf :grin:
Ongeacht horloges of op een tijdklok aangesloten stofzuiger naast je bed.

Als je te laat komt moet je de hele dag iets goedmaken.
Dat kost veel te veel energie.
Ga dit patroon doorbreken!

Succes! :+1:

5 likes

Alles perfect op tijd… want zo laat is het tenslotte…

En daarbij ik ben ook nagenoeg nooit te laat… want te laat komen heeft niets te maken met de stand van de wijzers :slight_smile:

5 likes

Met de hoeveelheid klokken om je heen is zowel het één als het ander erg lastig:
Horloge, radio gestuurde wekker, smartphone, tablet, laptop, keukenklok, elektrische oven, klokje in de kamer, autoklokje en dan vergeet ik er vast nog een paar. En ze geven allemaal verschillende tijden aan, twee keer per jaar met zomer-wintertijd idioterie zet ik het spul gelijk voorzover dat mogelijk is.

Op tijd komen of niet is een keuze, in Nederland is men doorgaans redelijk stipt om op tijd te komen. Je hoeft maar een dag zuidelijker te reizen om te ervaren dat een tijdafspraak meer een intentie is.
Mijn horloge probeer ik wel exact te houden, dat is met een afwijking van min 0,2 sec per dag niet zo moeilijk. Het is een automaat van een bekend merk :wink:

Idem. Als ik te laat ben is er iets ergs gebeurd…

Wat een bijzondere theorieën houden mensen erop na :smile:

Dat is een compliment waard. Maar ehhh al 8 jaar lang bij de kleuterjuf komen…? Dan kom je vast voor iets anders dan lesjes…:laughing:

Alleen mijn wekker loopt iets voor, maar die sla ik dan weer uit als die afgaat en blijf ik liggen…

4 likes

Het zit tussen je oren, spelen met andere tijden lost niets op.

Bij moet het exact kloppen en ben ook altijd op tijd en heb een hekel aan mensen die je laten wachten.

2 likes

Nooit ergens te laat. Op zondag maak ik mijn weekplanning en kan me daar voor 90% aan houden. Als ik naar Antwerpen of Brussel moet, dan reken ik in de reistijd de files in met een marge van 15min. Voor mij een kwestie van respect, op tijd komen. Heeft dus niets met je horloge te maken. Mijn horloge staat dus op de juiste tijd.

1 like

Alles op tijd en nooit ergens te laat, tenzij m’n vriendin mee gaat natuurlijk.
Er vanuit gaande dat de andere partij ook z’n best doet op tijd te zijn vind ik het respectloos tegenover de ander om te laat te komen.

1 like

Ik ben ook wel eens wat laat, maar klokken of horloges voor laten lopen gaat dat niet oplossen, dus die staan gewoon netjes op tijd. :sunglasses:

op tijd komen is een keuze en ik kies er eigenlijk altijd voor om op tijd te komen…

natuurlijk staan mijn horloges netjes op tijd :slightly_smiling_face:

1 like

Bij mij staat alles gewoon op tijd, maar ik spreek vrijwel nooit met iemand een tijdstip af. Ik ben vaak te laat als ik dat wel doe, en het excuus ‘ik ben te laat geboren en heb daar nog steeds last van’ kent men onderhand wel. Geen tijd afspreken werkt heerlijk ontspannend.

1 like

Of in een land met ander licht?

1 like

Ik zet mijn horloge zo goed mogelijk op tijd. Ik ben niet vaak te laat. 5 min voor laten lopen maakt voor mij niets uit. Ik ga die minuten toch berekenen.