Ik merk een beetje dat de tijd er niet werkelijk toe doet.
En maar geld uitgeven,
Ik ren nooit zomaar de deur uit.
Altijd eerst even kijken op buienradar en greenwichmeantime CET.
Je kan het een tic noemen.
Maar bij spoed ligt er altijd een quartz-chrono en een G klaar.
Grt.
Omdat ik vaak nogal haast heb 's ochtends en onlangs heb geleerd dat je nooit aan de kroon moet draaien als het horloge om de pols zit zet ik m vaak pas gelijk op mān werk.
En sowieso natuurlijk als ik een foto maak voor HFā¦
Dit inderdaad. Mijn horloge moet synchroon met de atoomklok gezet worden, anders is mijn autistische kant niet akkoord.
Ik zie meestal bij het omdoen al wel of het horloge op tijd staat of niet.
Bij een automaat heb ik, als hij niet op tijd staat, de gewoonte om hem gewoon om te doen en dan een kwartiertje later op tijd te zetten.Maar het overkomt met nog wel eens dat ik dan later op dag op mijn horloge kijk en tot de conclusie kom dat ik het vergeten ben.
Als ik geen tijd heb, dan pak ik mijn citizen radio controlled watch. Anders check ik het met mij smartphone.
Watchwinder is ook een idee, al ga ik daar geen 10 horloges op kwijt kunnen. Geef direct toe dat ik dan ook niet echt elke dag wissel, je hebt zo je voorkeuren over de tijd heen.
Leuk om te zien hoe ieder er op de eigen manier mee om gaat.
Ik moet een half uurtje rijden naar mn werk. Onderweg stel ik hem vaak in als hij stil is gevallen
Dat overkomt mij inderdaad ook regelmatig, uiterst irritantā¦
Lang leve de watchwinder
Af en toe ga ik uit huis weg zonder het horloge op tijd te zetten, maar zo gauw het kan zet ik hem direct gelijk.
Nog veel vervelender is je horloge vergeten. Dan stap je in de auto en heb je al het gevoel dat je iets belangrijks bent vergeten. Om die reden zit er een HMT chirag in mijn tas
De autist in mij zet de tijd altijd goed, hoe groot de haast ook isā¦
Mijn horloges moeten lopen en op tijd staan, slechts twee keer per jaar staan ze niet goed.
Zomer en wintertijd wisseling.
Ook meerdere atoomtijd klokken in huis om de juiste tijd te hebben. Misschien is het inderdaad wel een vorm van autisme.
Moeten je kids niet op een bepaalde tijd op school of elders zijn dan?
Wanneer ik de mijne naar school ben is het van vitaal belang dat mijn horloge op tijd staat (liefst 5 minuten voor) want met kids is er ALTIJD wat, veters schoenen, jas, you name it. TV UIT!! NU !!!
Zo kom ik toch nog op tijd op het schoolplein aan.
Groeten,
Soli
Herken ik Nigel !
Gelijk zetten en (eventueel) opwinden doe ik bijna altijd 's avonds laat voor ik ga slapen. Meestal doe ik dan meer dan een horloge omdat ik 's avonds nog niet precies weet welk klokje ik de volgende dag zal gaan dragen. Bij het omdoen kijk ik dan toch meestal nog wel even of ie goed staat. Wat me wel nogal eens gebeurt is dat ik er halverwege de dag achter kom dat ik helemaal vergeten ben om een horloge om te doen! Meestal als ik de dag begonnen ben met klussen, zoals verven of metsel werk (ik heb een huis wat ernstig lijdt aan het zgn. Eiffeltoren syndroom). Een klodder muurverf, lak of stucgips over je mooie klokje is niet fijn, vandaar dat ik dan geen horloge draag. Na een ochtendje buffelen ga ik lekker douchen en verkleden en dan vergeet ik nogal eens om een horloge om te doen. .
Ja, herken ik wel. Maar dat gebeurt alleen als ik 's morgens toch een ander klokje kies dan ik de avond daarvoor heb klaargelegd. Voor het slapen gaan doorloop ik altijd het ritueel van horloge klaarleggen en de daarbij passende kleding zoekenā¦(brrr, ik weet hetā¦)
Het op tijd lopen beheerst mijn leven minder dan vroeger, toen een horloge wel iets achter, maar beslist niet vóór mocht lopen (ervan uitgaande dat mechanische klokjes bijna altijd te snel lopen, zodat de tijd ingehaald zou wordenā¦)
Maar goed, ik heb dan ook geen kleine kinderen meer die 's morgens om aandacht vragen, dus tijd genoeg voor de broodnodige dwangmatige handelingenā¦.
Groeten, Dick
de tijd zet ik altijd goed, maar de datum en weekdag worden nogal eens vergeten.
Ook met horloge om kijk ik vaak eerst op mān telefoon voor de tijd. Macht der gewoonte. En thuis op de oven, die tijd moet wel echt goed staan.