Zet jij de tijd goed?

De tijd stel ik wel in. Maar de datum/dag vaak niet, aangezien ik redelijk vaak wissel. Ik kijk niet op een minuutje meer of minder, omdat het merendeel automaten zijn en vintage klokjes.

Ik heb vaak, heel stom, dat ik me een uur vergis. Dan kijk ik op m’n telefoon hoe laat het is: 17:15 stel m’n horloge in op 17:16 (nog zo’n tick, altijd een minuut in de +)

Een half uur later kijk ik op m’n horloge: he? Kwart voor 5 :confused: heb ik hem blijkbaar weer op kwart over 4 gezet ipv kwart over 5.

Haha, regelmatig terugkerend probleem. Met de komst van een watchwinder is dat probleem i.i.g. opgelost. Een quartz doet natuurlijk ook wonderen. :wink:

Een horloge dat niet de juiste tijd aangeeft…brrrr.
Dus heb ik 6 zendergestuurde Casio’s. En zet de rest daarop gelijk. Dat ik weet dat de bel op mijn school 10s achter loopt zegt genoeg denk ik.

1 like

Voor ik ga slapen kijk ik naar de afwijking op mijn Omega PO.
Dat is mijn dagelijkse horloge, dus die staat (tot nu toe) nooit stil.
Als de afwijking minder dan +3 seconden is in vergelijking met de atoomklok, dan leg ik m plat neer (met bodem naar beneden) .
Op deze manier komt er iedere dag een + seconde bij.
Zodra de totale afwijking +3 sec. is geworden, leg ik 'm op zijn zij neer, met de kroon naar boven.
De volgende morgen staat hij dan weer gelijk.
Hij ā€œverliestā€ dus drie seconden als ik 'm 's-nachts neerleg met de kroon boven.

Zo hoef ik op mijn horloge de tijd nooit met mbv de kroon gelijk te zetten, en wijkt hij maximaal +3 seconden af.

Ook een beetje autistisch misschien :wink: , maar het geeft me een fijn gevoel als ik weet dat mijn horloge niet teveel afwijkt

Kan zo een dag lopen zonder correcte tijd, zit toch de hele dag achter de pc en op tinder, dus altijd tijd bij de hand. Als ik 'm dan goed zet dan moet het ook op de seconde…

Ik draag voornamelijk 2 horloges. M’n seiko monster tijdens werk en een SmartBand tijdens het slapen.

Voor de andere gelegenheden zet ik de avond ervoor alles al goed en in de ochtend check ik nog of alles goed Is.

ik zal mijn klok niet snel vergeten, dat goedzetten komt later op de dag wel, op de bijrijdersstoel of ander rustig moment. Even momentje pakken.

Misschien moeten alle autistische neuroten hier beginnen met het dragen van een meistersinger. :slight_smile:

Dat is een goede methode.

Na twee dagen 2 sec. in de min.
Niet slecht voor een Vostok Amphibia.
Vannacht plaats ik hem op de rug
dan loopt het uurwerk 1 of 2 seconden in.

Als het te snel loopt plaats ik het crown down.

Grt.

Dat gebeurt mij echt nooit. Als ik wakker word is het eerste wat ik pak een horloge. en deze gaat dan ook direct om . Een quartz voor haast en gemak en anders gewoon even op mijn gemak de automaten op tijd zetten.

Werkt dit bij alle automaten? Mn skx gaat steeds wat meer afwijken, maar als het horloge eenmaal volledig is opgeladen, kun je de secondewijzer niet meer stop zetten. Of ik moet wachten dat hij een minuut achter of voor loopt :stuck_out_tongue:

Zouden jullie dit aan durven zonder time grapher?

Zo,n regulator lijkt me erg gevoelig, misschien gaat het horloge alleen maar slechter lopen?

Maar mijne loopt nu achter hoe moet ik horloge vannacht dan wegleggen?

http://www.prestigetime.com/page.php?accuracy

Wel even opletten dat je tijdens je date niet om de haverklap op je horloge lijkt… :wink:

Ik heb hetzelfde. S avonds de kleding uitzoeken en horloge erbij. Die stel ik dan direct in met de watchville app op atoomtijd.

De deur uitrennen met een horloge niet op de juiste tijd kan best. Maar zodra ik op bestemming ben of onderweg wel erg lang moet wachten voor een verkeerslicht dan zet ik toch echt de juiste tijd er wel op.

1 like

Als ik een automaat pak 's ochtends neem ik altijd de tijd om hem goed te zetten met een radio gestuurd wekkertje.
De datum zet ik ook altijd goed maar de seconden alleen als ik niet te lang hoef te wachten. Als het ca 20 seconden duurt dan doe ik die ook altijd wel even.

De deur uitrennen met de verkeerde tijd kan inderdaad nog wel, maar eenmaal achter het bureau (of in de trein) zet ik de tijd goed. Meestal draag ik dezelfde automaat ook 1 of 2 weken achtereen, dan heb ik dat probleem niet.

^dit

Ik heb t met de 7s26 In m’n monster gedaan. Paar dagen in de gaten houden en telkens beetje bijstellen. Nu loopt ie al jaren circa 4 minuten in de maand voor en dat vind ik acceptabel voor een daily wear…