Ik heb hem vannacht eens met het glaasje naar onder gelegt, hij liep +26 sec kijken wat hij morgen aan geeft Ik heb de skx nog niet zo lang dus denk dat deze ook nog ff moet inlopen.
Je kunt de SKX het beste voor langere tijd 2 weken bijv achter elkaar dragen.
Dan krijgt het uurwerk de kans om goed in te lopen.
Oke tnx voor de tip!
Als je hem voor het slapen af doet:
Loopt hij voor, neerleggen met de kroon naar beneden.
Loopt hij achter, neerleggen plat op de achterkant.
Dat werkt bij mijn SKX heel goed, als een soort rem en gas pedaal.
Hij loopt altijd tussen de + of - 5sec. op 24 uur.
Wat dit betreft heb ik altijd mazzel gehad met de klokjes.
Behalve op het vintage gebied.
Maar die zijn nu bij de horlogemaker dus dat komt wel goed.
En als je na het wakker worden toch nog even in bad / onder de douche gaat?
Blijft ie dan om?
Als ik zo vrij mag zijn.
Bij mij niet, zelfs de duikers niet.
Zeep en shampoo schijnen niet erg goed te zijn
voor horloges.
Grt.
In een maand mijn:
SKA371 +3
SRX001 -3
Dit tov de atoomtijd dus als ik ze beide aan heb altijd de juiste tijdđ
Het is voor mij toch wel een soort ritueel om 's avonds te bedenken welk horloge ik om wil doen de volgende dag en even opwinden en gelijkzetten met mijn T-Touch. Wellicht meteen een paar doen als ik nog niet kan kiezen. Soms ook even een bandje wisselen, beetje afstemmen op de outfit of alleen op de schoenen. En als ik er een paar op tijd heb lopen, dan wind ik ze elke avond nog een paar slagen op, voor het geval ik wil wisselen de volgende dag. Kan ik meteen even zien wat de afwijking is.
En vanmorgen liep de skx +15 inplaats van +26 sec
Ja, het werkt echt.
Zo kan je dus gassen en remmen met de verschillende posities.
Ik weet redelijk precies wat de afwijking van elk horloge is; als ik een horloge enkele dagen wil gaan dragen, zet ik 'm - voor het opwinden, want ik heb voornamelijk handopwinders - een fractie achter, de avond tevoren. Seconde of 5 achter, max. Dan kan ik er een aantal dagen tegenaan. Al mân horloges lopen (iets) voor, daar zorg ik wel voor.
Glaasje naar beneden of boven zorgt voor de minste weerstand bij het draaien van de balans. Dit zorgt meestal voor de maximale amplitude die het uurwerk in de huidige conditie kan halen (volledig opgewonden).
Het is logisch dat als je het horloge kantelt, dus op de zijkant legt, de assen van de balans gaan rusten op de Jewels, waardoor er meer wrijving ontstaat. De amplitude zakt dan.
Een kleinere uitslag van de balans duurt korter dan een lange uitslag natuurlijk. Het gevolg is dat een horloge wat sneller gaat lopen. Dit zelfde speelt natuurlijk bij een zwakke veer of slechte smering, vandaar dat een horloge dat aan een servicebeurt toe is ook vaak sneller gaat lopen.
Even nog ter verduidelijking Met de kroon naar beneden leggen bedoel je zijwaats leggen en dan dat hij echt op de kroon rust?
Deze positie maar dan andersom zeg maar met de kroon naar onder?
En als ie te achter loopt gewoon met het schroefdeksel naar beneden leggen?
Inderdaad.
Vreemd genoeg kan het zijn dat er ook verschillen zijn in tempo tussen âcrown downâ en âcrown upâ. De balans draait in beide gevallen âin beide steentjesâ. Waarschijnlijk zit het verschil in weerstand dan âstroomafwaartsâ als je de krachtoverbrengingen naar de wijzers toe beschouwd. Hoop dat dit begrijpbare taal is.
Mijn vraag was gewoon hoe ik hem snachts moet wegleggen Daarom liet ik 2 voorbeelden zien
Dat snap ik
Dat snap ik ook.
Ik zeg alleen dat er soms ook loopverschillen zijn tussen kroon omhoog en omlaag.
Heel herkenbaar, maar bij is het dan niet de minutenwijzer die onjuist staat, maar de urenwijzer die een uur te vroeg of te laat staatâŠ
Gelukkig kom ik daar wel op tijd achterâŠ
Gr.
Herman
Als ik 's ochtends een horloge omdoe wat stil staat, zet ik de tijd gelijk met de wekker. Als ik op mijn werk ben zet ik het vervolgens gelijk met de internet tijd.
Datum vind ik niet zo belangrijk, die kan ik toch niet zien zonder leesbril.
Ik las dit op een ander forum wordt toch ff testen wat het beste werkt voor mij.
Each piece has its own âpersonalityâ; that is, we cannot say something as âevery SKX007 runs faster when resting with its face upâ. You need to try the several positions (face up, face down, crown up, crown down, 12 up, and 12 down).
Hey Raider,
Op de kroon leggen dus.
Dat vertraagt het meest.
Kroon omhoog vertraagt iets minder.
Plat op de kast leggen is versnellen.
Ik heb dit uitvoerig getest met mijn SKX
Maar het is natuurlijk best gemeen zoân 7S uurwerkje te
vergelijken met de atoomklok.
En dan toch nog bijna gelijk over de finish, is knap.
Grt.