Zie door de bomen de winders niet meer

Beste Allemaal,
Al een tijdje ben ik aan het kijken naar een goede watchwinder.
Liefst een die compact is en waar twee of drie grote horloges in kunnen.
Ook is er de wens om de winder een langere tijd op batterijen te kunnen laten werken voor opslag in een kluisje.
Wat mij opvalt is dat er erg veel goedkoop (Chinees) spul te koop is, aan de andere kant vind ik ook merken als Swiss Kubik waar je zestienhonderd euro betaald voor het onderstaande modelletje.

Het model is super maar de prijs minder.
Iemand goede ervaring met een mooi, betaalbaar merk?
Graag jullie hulp, ik kom er niet meer uit.
M.vr.Grt,
Harold

Tenzij je een horloge met een uitgebreide kalenderfunctie (bijv. 7751) of maanstand hebt, vind ik/is iedere euro t.b.v. een watchwinder, zonde van het geld.

Ik ben het eens met Brutus, maar ik ben ook aan het zoeken,
want de mijne heeft de geest gegeven en voor mijn CvdK Mondial
heb ik er toch wel één nodig.

Harold, kijk hier eens, wellicht is er iets bij…
http://www.ebay.de/sch/i.html;jsessionid=C05331DD815E6A9D976EC82910474538?_from=R40&_sacat=0&_nkw=uhrenbeweger&_nkwusc=uhrenbewer&_rdc=1

Volgens mij komt mijn watchwinder daar ook vandaan (ebaylink van majary). Chinees spul, klopt, maar ziet er goed uit en werkt tot nu toe prima!

Brutus Schreef:

Tenzij je een horloge met een uitgebreide
kalenderfunctie (bijv. 7751) of maanstand hebt,
vind ik/is iedere euro t.b.v. een watchwinder,
zonde van het geld.

+1

Grt, Rene

Timebandit Schreef:

Beste Allemaal,
Al een tijdje ben ik aan het kijken naar een goede
watchwinder.
Liefst een die compact is en waar twee of drie
grote horloges in kunnen.
Ook is er de wens om de winder een langere tijd op
batterijen te kunnen laten werken voor opslag in
een kluisje.
Wat mij opvalt is dat er erg veel goedkoop
(Chinees) spul te koop is, aan de andere kant vind
ik ook merken als Swiss Kubik waar je
zestienhonderd euro betaald voor het onderstaande
modelletje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-78HM3WC8-D.jpg

Het model is super maar de prijs minder.
Iemand goede ervaring met een mooi, betaalbaar
merk?
Graag jullie hulp, ik kom er niet meer uit.
M.vr.Grt,
Harold

Waarschijnlijk zullen er een hoop reacties komen voor en tegen winders, maar daar heb je weinig aan. Die discussie has been done to death. Met een zoekopdracht op google krijg je al tientallen topics op forums met honderden reacties.

Als je de Chinese winders wilt overslaan, dan kom je toch al snel uit bij prijzen van €300+. In jouw geval heb je vrij specifieke eisen: met batterij (dat hebben ze zeker niet allemaal!) en aangezien de winder in een kluis komt, hoeft hij ook niet al te mooi te zijn. Bij modellen boven de €5-600 dan maken ze toch vaak gebruik van luxe materialen, wat leuk is voor de show maar niet voor een grijze kluis.
Je kan eens kijken bij merken zoals Orbita, Rapport, Wolf etc. Orbita is een beetje the daddy wanneer het op winders aankomt, met prachtige designs, maar daar mag je ook voor betalen.

Met Chinese winders kan ik je zeker aanraden om wat te shoppen en op eBay te kijken, want dat kan je soms wel 50% besparen. Op zich is er niets mis met een Chinese winder, al is de kwaliteit minder. Helaas is mijn Chinese winders onlangs kapot gegaan maar voor onderdelen of reparatie kon ik niet terecht bij de verkoper.

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik ben best bereid meer te betalen voor een degelijke winder, ipv een prul waar elke drie dagen de batterijen van leeg zijn.
Het aanbod is enorm en zie dan maar eens keuze te maken.
Een goed advies is zeker, niet onnodig geld uit te geven aan een winder, als het niet om een gecompliceerd uurwerk gaat.
De links ga ik zeker napluizen, zag al wat leuke dingen ertussen.

Harold

Ik heb zelf de Beco Technic® Watchwinder Cool Carbon voor één horloge en ben er erg tevreden mee. Verschillende TPD in te stellen, net als de rotatierichting.
Hij heeft ook een vrij stille motor, zeker met de stofkap er overheen. Ik gebruik 'm echter wel alleen met adapter, al werkt hij ook op batterijen.

Misschien is de uitvoering voor 3 horloges iets voor jou? Beco Technic Watchwinder Cool Carbon Expert 3 - 309333
https://www.beco-lifestyle.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=95&category_id=15&option=com_virtuemart&Itemid=2&lang=en

Groeten,
Rob