Zie en huiver:

Ik heb drie horloges overgenomen van iemand hier uit de buurt. Nu ben ik nog steeds geen echte kenner, maar dat dit echte shit is, kan ik wel zien. Hier is er eentje:

Dit is echt in elkaar gekwakt. In een van de horloges trof ik zelfs een stopnaald aan!
Ik gebruik ze om het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten te oefenen en ik kan er dus zonder scrupules op los gaan.
Ze hebben een diameter van 50mm, dus als ze lopen, zijn het nog aardige wandklokjes.

14 likes

:sob:

1 like

Gefeliciteerd! Je eerste stap richting het “kenner” zijn is genomen!

19 likes

leuk bandje, en de batterij heeft ook waarde. :innocent:

3 likes

Hoeveel horloges koop je nu per week Petra? :joy:

4 likes

Jezus man :sweat_smile:
Als Lay’s Buiten chips ook horloges maakte dan was dit er zeker een :laughing:

Wel leuk dat je hiermee voor een zacht prijsje kan oefenen.
Als je aan mechanische uurwerken toekomt kan je misschien starten met zakhorloges.
Grote uurwerken en over het algemeen best betaalbaar.
Je kan de prijs eventueel nog iets verder drukken met de aanschaf van een chinese kloon.

Hoe dan ook, wens ik je nog veel plezier plezier toe!

1 like

Uuuh, vrouw? Zou dus eigenlijk Maria moeten zijn :rofl: :wink:
Anyway, dit is echt lelijk :scream: wat wil je eigenlijk leren van het openhalen van een quartz van dit caliber? Oprechte belangstelling hè voor de slechte lezers onder ons :wink:

Woops, foutje van de firma :grimacing:

1 like

Dat is ook de waarde :smirk:

1 like

Deze tellen niet mee natuurlijk, want dit is studiemateriaal. Maar de afgelopen periode is er elke week wel een bijgekomen. Nu ff stoppen en de HFLE2022 afwachten.

1 like

Veel valt er toch niet aan die prul te bestuderen? Dan kun je beter wat ouwe Seiko 5’jes en Citizens (Miyota) kopen. Of Vostoks.

2 likes

Ja, lelijk, he? Wijzers te klein, prutsuurwerkje dat er zo te zien met bisonkit is ingeplakt, suggestie van knoppen waar geen knoppen zijn.
Nou, ik wil leren hoe ik het uurwerk verwijder, de wijzers eraf kan halen en weer monteren. Dat soort dingen.

3 likes

Mijn Seiko5je gaat ooit ook onder de schroevendraaiertjes, maar dan moet ik eerst oefenen met geduld en priegelwerk.

2 likes

Dat was een 377, en ik heb er een 364 seiko batterijtje ingezet: hij begon weer te lopen…

1 like

Dat is in mijn optiek niet zo. Gewoon met beleid aan fatsoenlijke horloges priegelen. Goed gereedschap. Het kan alleen fout gaan als je de motoriek van een aardappel hebt, en een absoluut gebrek aan geduld. En in dat geval moet je je horloges vooral lekker om de pols dragen en wegbrengen als er iets niet werkt.

Ik heb nog een automatisch uurwerk, die mag je hebben als je wilt?

4 likes

:laughing:

:rofl::rofl::rofl:

1 like

Nou graag! Mijn motoriek is wel iets beter dan die van een aardappel, hoor, maar echt geweldig is het ook weer niet.
Ik zag gisteren dat tpoic van Ponkewonke, met een foto van de schaal met onderdelen: mijn God, denk ik dan, hoe houdt ze dat uit elkaar! Dus het gaat sowieso nog even duren voorvik iets met een automaat ga doen.

1 like

idd perfect om te oefenen

Dat is waarom ik horloges nooit open maak. Wel zo veilig.