Beste allemaal,
Momenteel is mijn interesse op de Corum Bubble gevallen, zeggen velen dat dit een “aparte” serie is.
Ik ook, maar in de positieve zin: eigen smaak type horloge dus!
Corum Bubble heeft no-date, date, chronograph en zelfs Tourbillon in de hele line-up door de jaren heen (automatisch en quartz).
Laatste tijd ben ik enkel opzoek naar de no-date, dus time-only horloges.
Tijdens mijn zoektocht ben ik heel veel Corum Bubble ref. 82.150.20 (date) tegengekomen.
Heb geen interesse om deze te kopen hoor, maar als hobbist is het altijd leuk om alle fotos te swipen.
Ik heb geen technische kennis in uurwerk, maar heb wel wat klokjes gehad, dus zag ik iets heel raar bij een Bubble advertentie als ik de see-thru foto zag.
Tevens vind ik dat de afmerking van het uurwerk niet bij deze merk hoort.
Ik weet dat de Corum Bubble automatisch uurwerken zijn van ETA of vergelijkbare iets.
Daarna ging ik naar andere 82.150.20 te kijken, kreeg ik “in principe” al de bevestiging dat Corum ETA2892 gaat gebruiken voor deze 82.150.20.
Bijna heel zeker dat dit geen ETA2892 is, krijg ik een idee dat dit een Moyota 82xx is of iets vergelijkbaar.
Vindt iemand ook?
Geen idee of ik hier met links naar websites mag plaatsen, daarom ff een vergelijking van foto’s met een paar voorbeelden naast elkaar te leggen, zie hieronder.
Zien jullie wat ik zie hier? Dank voor het meekijken, thnx.
Groet, RT