Zien we weinig: H. Moser & Cie

Een klant van mij heeft er een aantal en hoe meer wristshots ik zie, hoe meer ze mij intrigeren. Die wijzerplaten! En nee, ik heb geen commerciële belangen in dit merk.

Op Zürich Airport heb ik hun horlogemaker kort gesproken en was toch wel behoorlijk impressed moet ik zeggen.

http://www.h-moser.com/en/

Kortom: wat vinden we ervan?

7 likes

Heel fascinerend merk, dit zijn nou net niet de mooiste - maar ik ben wel “voor”. :thumbsup:

1 like

Heel mooi!! En uniek
Jammer van het prijskaartje…

2 likes

Haha, leuk dit.

Ben momenteel aan het overwegen een Endeavour met fumée wijzerplaat te bestellen, maar weet niet of ik de Patek al kwijt wil…

Je hebt hem tegenwoordig met grijs/bruin fumee en ook blauw fumee. Super gaaf. Helaas schrijf je er zeer veel op af, en ik twijfel of ik er niet te jong voor ben :wink:

4 likes

Doet me erg aan movado museum denken

2 likes

Vind er weinig aan, niet mijn ding zeg maar…

1 like

Nee en dat was precies mijn 1e reactie toen ik ze op een plaatje zag. Zoals bij zoveel zaken des levens: in het echt zien en alles ziet er ineens anders uit. Toch snap ik dat je het design niet pruimt :slight_smile:

Niet slecht en inderdaad: een zekere gelijkenis kan ik niet ontkennen.

1 like

Dan maar een Staudt, lijkt me iets bruikbaarder als horloge,
als sieraad zou het niet uitmaken dat hangt af van de smaak.

1 like

Er zijn ook square modellen, heb even geen plaatje, maar deze is in “het eggie” wunderbar:

Ja, onze Yvo maakt ook behoorlijk eigen ontwerpen en zijn enigszins vergelijkbaar (qua design dus). Prijzen zijn redelijk pittig, maar niet vergelijkbaar met Moser.

Als je de nieuwe gouden Praeludium pakt, zit je toch aan een tweedehands Moser!

1 like

Da’s meer wat ik bedoelde. Alles klopt hier. :slight_smile:

1 like

Wat “doet” zo’n Staudt precies, ik dacht ca. EUR 2.000/3000?

nee… dan ga ik liever 10 jaar eerder met pensioen :confused:

1 like

Ik vind de band te smal ten op zichte van de kast…

1 like

De stalen zijn HW 2.349 en auto 2489. De gouden met speciale wijzerplaat kost 14.000. Had ik me nog een beetje vergist, kan je met een klein beetje korting (wat op Moser goed te doen is) een nieuwe Endeavour voor kopen.

1 like

Nee hoor. Precies goed. En dat altijd nog liever dan bijv. een vintage Datejust, 34 mm met een 20 mm aanzet…

1 like

Ik ben echt hele grote fan van hun Alp watch, dewelke ze eerst als een knipoog naar de Apple watch in limited edition uitgebracht hebben, maar nu wegens succes ook in grotere aantallen gaan produceren.

Maar ja, de prijs is toch wel een struikelblok hoor, rond de 25k…

3 likes

Die had mijn klant ook om tijdens een fabrieksbezoek vorige week. Wel vet hoor.

5 likes