Ziet deze bandaansluiting er vreemd uit?

Hallo!

Het gaat me ff om de bandaanzet, is dit vreemd? Of is dit altijd zo bij een niet-stalen band?

1 like

Door de gebogen lugs en gebrek aan end-link normaal imo.

Kan ermee door. Als je er vanaf deze hoek naar kijkt, lijkt het meteen veel erger dan het is. Sommige horloges hebben lange lugs en dan hou je dit toch.

Lijkt me niets vreemds, een stalen band volgt vaak de contour van de kast en is vaak nauw aandluitend op de kast. Kan met leer ook met Curved Ending band

Prima. Alternatief is de genoemde Curved Ending van Hirsch, maar dat vind ik persoonlijk weer “vreemd” uit zien.

't Went.
Zelf had ik dat met de HFLE 2016. Die werd afgeleverd met een stalen band, die nauwkeurig aansluit op de kast. En toen gingen de liefhebbers banden swappen. Mij viel gelijk de enorme ruimte tussen band en kast op. Nu, met de mooiste band erop, valt het mee. En als ik alleen naar de combinatie kijk, vergeet ik de gap.

1 like

Kijk gewoon even naar foto’s van in horlogekringen zeer geliefde Nomos, en daarna weer naar je Seiko, dan valt het bijzonder mee:

Bij Nomos is het behoorlijk extreem door de lange lugs, en die worden bijna altijd op leer gedragen.

1 like

En zo is het bedoeld :wink: Heb zelf deze Nomos ook en daar is het een design feature. Heb nog nooit een Orion op staal gezien (gelukkig).

2 likes

Nergens last van…

2 likes

Er zitten ook gaten in je band, Dan kunnen er ook wel gaatjes tussen de lugs! :wink:

1 like

Is zeker normaal maar niet heel erg aantrekkelijk. Ik buig de pinnetjes in de band altijd even een beetje met een speciaal apparaatje zodat het er wat beter uitziet en je bandjes niet kapot gaan doordat ze tegen de kast aan bewegen en de randjes van de band zo raken. Als je in de buurt bent mag je mijn Horotec pennetjesbuiger altijd even gebruiken.

Die gap van jou valt wel mee, maar ik denk dat de TS eerder doelt op het feit dat hij de hele kast kan zien en dat dan zijn band begint. Van een gap is namelijk geen sprake.