Ik zoek al een tijdje naar een goede Pogue, maar ben wat huiverig voor alle Frankens die worden aangeboden.
Deze Pogue zou origineel moeten zijn. Heeft recent service gehad.
Wat denken jullie, originele parts of zit er aftermarket spul in?
Is de brushing en polish op de kast in orde?
Vraagprijs is niet bekend, dus wat zouden jullie een redelijk bod vinden, zonder bracelet.
Vast bedankt.
Ziet er goed uit. Brushing is goed op de voorzijde. Wijzers zien er wel nieuw uit.
Altijd lastig te beoordelen deze modellen…
Vraagprijs is 400 euro. Ziet er correct uit ook met donkere dial van de latere modellen.
Wijzers hebben imo de correcte lengte en de lume lijkt even veel verkleurd als op de dial. Waarom denk je dat de wijzers nieuw zijn?
Chapterring zit scheef.
En hij is een keer opengemaakt door een baviaan.
Die is te verdraaien met de kroon als het goed is
Chapterring zit niet scheef, die kun je draaien met de kroon.
Wijzers lijken te mooi qua chroom en ik vind het rood ietsje te rood van de chrono-wijzers. Maar nogmaals, lastig te beoordelen. Wijzerplaat kan ge-relumed zijn met nieuwe am-wijzers.
Kee, wist ik niet.
De bracelets zie ik nog wel eens te koop staan, dus een beetje korting daarop is al meegenomen.
edit: chapterring is verdraaibaar bij 613*
Allen bedankt, ik ga het maar eens proberen. Een bracelet valt wel ergens te vinden, dus ik neem de gok.
Waar de wijzers zijn niet spierwit qua lume. AM wijzers zijn vaak een stukje korter ook . Sowieso is het horloge in goede staat zonder waterschade van binnen lijkt het als ik naar de lume kijk. Dat het chroom ook in goede staat is zou dus gewoon kunnen kloppen.
Ik heb begrepen dat het verschil tussen een originele dial en een aftermarket dial te zien is aan de streepjes op de subdial. Bij een originele lopen deze helemaal tot de rand, bij de am net niet helemaal. Tevens lijkt de S van het Seiko logo aan de onderkant iets vervormd, wat ik ook vaker gezien heb bij am dials.
Overigens vertonen originele dial bijna altijd oxidatie op de subdial, zodat een am dial erg gebruikelijk is, ook bij goede horloges.
Edit: Er zijn legio buying guides te vinden voor de Pogue. Probeer bijvoorbeeld deze eens: https://thespringbar.com/blogs/guides/the-seiko-6139-600x-collectors-guide
Vandaag ontvangen en EUR 350 voor betaald. Helaas alleen een slechte foto kunnen maken; ik zal binnenkort wat betere maken bij daglicht.
Wat vind jij er van Daniel @koekoek ? De dial en wijzers zien er relatief schoon uit en de lume is zelfs nog een beetje actief. Ben benieuwd of ik alsnog een kat in de zak heb gekocht.
Chapter ring draait makkelijk en rotor klinkt soepel bij schudden. Het ding heeft blijkbaar service gehad. Dat moet ik dan maar aannemen.
Vervangende aftermarket bracelet is overigens onderweg van de baai.