Ziggy

Horloge verkocht aan Ziggy. Allemaal keurig verlopen. Heldere communicatie, vlotte betaling.

1 like

Horloge verkocht aan @Ziggy. Vlotte deal, aanrader!

1 like

Ziggy is de nieuwe eigenaar van mijn Ball Fireman. De communicatie en betaling verliepen vlot en plezierig, en ik kan Ziggy zeker aanraden!

1 like

Ik heb een Seiko verkocht aan @Ziggy !
Fijne en snelle communicatie, kortom leuke deal.

Wat gedoe met het versturen (een niet meewerkend PostNL punt), wat eigenlijk mijn fout was… maar Ziggy bleef geduldig :grinning:

Aanrader 5 out of 5 :star:

1 like

Prima verkoop gedaan met @Ziggy betaling kwam prima door vanuit België :belgium: .
Top

1 like

Ook hier een prima ervaring met @Ziggy: ik verwierf daar een gloednieuwe zeemeeuw, nog in de stickers. Alles snel geregeld, netjes verpakt, één dag later stond DHL hier al voor de deur (ze mochten overigens desgewenst ook best binnenkomen). Kortom: soepele transactie, ik blijf opletten voor de volgende. Jullie ook?

1 like

Timex Q reissue gekocht van @Ziggy. Prettige en vlotte communicatie, snelle verzending, en met zorg ingepakt. Aanrader!!

1 like

Een leuke Casio overgenomen van @Ziggy. Een aankoop zoals we ze willen: vriendelijk, correct en nog sneller dan ik verwachtte uit België aangekomen.

1 like

EEn mooie en goede citizen gekocht bij Ziggy.
De klok was mooier dan verwcht.
De deal was goed en de verzending was goed verpakt en geregeld.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Gr aurodure

1 like

Horloge overgenomen van @Ziggy. Perfect verlopen aankoop en aanrader als verkoper wat mij betreft.

1 like

Veel heen en weer geschreven. Deal gesloten en geld zoals afgesproken op goed vertrouwen overgemaakt naar België. Zodra het geld er zou zijn zouden we afspreken voor de overdracht. Kreeg vandaag te horen dat hij zich bedacht heeft en heeft het geld (ruim 4k) terug gestort. Daar wacht ik nu op

1 like

Deze opmerking is zeker terecht, ik ben tegen mijn principes ingegaan en heb naar mijn gevoel geluisterd waardoor ik de koop niet heb laten doorgaan.
Maar dat wil daarom niet zeggen dat dit een geldig excuus is voor hoe het helaas gelopen is.
Nogmaals mijn oprechte excuses!

Bandje verkocht aan @Ziggy, snelle deal en vriendelijke communicatie, dikke prima :+1:t2:

1 like

Korte verhaal (lange verhaal hieronder):
Verkoper heeft mij een Nomos Neomatik aangeboden (€1600).
Deze blijkt bij ontvangst 17-20sec voor te lopen per dag.
Verkoper weigerde eea op te lossen of het horloge terug te nemen. Uiteindelijk ben ik het (voor eigen rekening) 15 weken kwijt aan Nomos.

Ik neem hier even de ruimte voor het lange verhaal.
Verkoper Ziggy bood het horloge aan, na een post van mij over rode horloges. Vóór de aankoop was het gesprek netjes.
Na het sluiten van de overeenkomst en opvolgende ontvangst, vond ik het horloge in cosmetisch dusdanig slechte staat voor een horloge van minder dan twee jaar oud, dat ik Ziggy aangaf van de koop af te willen zien door eea terug te draaien.
Ziggy was van mening dat hij niks over de cosmetische staat hoefde te vermelden omdat ik eerder had aangegeven de techniek belangrijker te vinden. Bovendien had ik niet om extra foto’s gevraagd, dus vond hij het mijn eigen verantwoordelijkheid dat ik niet beter gecheckt had. Na m’n tweede bericht hierover werd ik bovendien beschuldigd “dat ik de koop om valse redenen wilde ontbinden" en dus vals aan het spelen was.

Ik vind dat hij dit anders had kunnen aanpakken maar goed, ik had inderdaad niet om extra foto’s gevraagd en ook inderdaad gezegd dat technisch belangrijker was dan cosmetisch.

Ik had er alleen niet op gerekend dat het horloge eruit zou zien alsof hij in een combine harvester was gevallen: de volledige bezel was gekrast alsof er een schuurpapier overheen was gehaald en 2 van de 4 lugs hebben een schade die je er niet uit kan polijsten.
Ik verwacht van forumleden dat ze alle plekjes van tevoren communiceren. Ziggy had overigens één foto van een afstandje meegestuurd.

De volgende dag bleek het horloge tussen de 17 en 20 seconde sneller te lopen. Dit werd bevestigd door een horlogemaker op 4 posities op de timegrapher.
Ace&Dik in Amsterdam gaven vervolgens aan dat ik het horloge 15 weken kwijt zou zijn als ik dit liet repareren bij Nomos en een flinke rekening kon verwachten. Toen ik dat aan Ziggy communiceerde, begon hij me te beschuldigen van een valse meting, en weer mij de schuld te geven van het stellen van te weinig vragen. Bovendien werd hij agressief in z’n schrijven. Let wel: een technische juistheid was duidelijk wél beloofd, anders dan de cosmetische.

Ik heb de verkoper nog aangeboden om helemaal naar z’n woonplaats in België te rijden uit Amsterdam om samen naar een horlogemaker te gaan. Of op z’n minst een filmpje van de timegrapher met de afwijking. Daar heeft hij niet meer op gereageerd.

Ik vind dat ik er alles aan gedaan heb om dit op te lossen. Gezien dat hij gestopt is te reageren rest me niets behalve m’n verlies te pakken en deze review achter te laten. Dat cosmetische verhaal kun je over twisten. Om een horloge waar ik €1600 voor betaald heb technisch incorrect te verkopen, vind ik echt onacceptabel.

2 likes

Steinhart oyster stalen band verkocht aan Ziggy
Snelle deal op gestuurd Ziggy wou eerst gewoon bubbel envelop zonder track tracé
Vind ik link dus toch gewoon met track tracé verstuurd richting België
Was duurder natuurlijk dus Ziggy gevraagd om bij te betalen dat vond die goed bedragje zou vandaag binnen komen als het goed is vertrouw erop veel plezier met de band fijn zaken gedaan met Ziggy :+1:t3::+1:t3::+1:t3:

1 like

En betaald het resterende effe vermeld :+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3:

1 like

@Ziggy is een betrouwbare zuiderbuur die zich aan de afspraken houdt; dit zijn leden die het forum moet koesteren. Net in contact, snelle betaling, graag weer een keer…

1 like

Horloge ontvangen, vanuit België met post NL verstuurd…… die zijn niet zo snel……
Maar Ziggy heeft mij op de hoogte gehouden en is zelfs nog naar het PostNL punt in België geweest

Horloge is top. THX

1 like

Prachtige Seiko overgenomen van @Ziggy. Precies zoals op de foto’s en omschrijving. Nette prijs en prima afhandeling. Wees niet bang om zaken te doen ivm België; dit zit wel goed :+1:

1 like

Bracelet verkocht aan @Ziggy
Gewoon netjes gehandeld zonder complicaties. Volgende keer weer wat mij betreft.

1 like