Zijn deze nu vintage?

Rommelkamer opgeruimd komen er nog 2 oudgedienden te voorschijn, zijn deze nu vintage?

Stress

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

De eerste valt meer in de categorie “Geek Watch”… :smile:

De Seiko Message is zeker een vintage, informatie met betrekking tot dateren staat achterop.

De Oriënt lijkt sprekend op een Seiko Chronograph, vermoedelijk staat er meer informatie op de case. Periode begin jaren 90’.

Ik ga voor de Orient een nieuw bandje en batterij regelen. Ik vind hem nu na jaren weer leuk! Beetje “old school”

Stress

definitie forum vanuit opmerking : " Voor liefhebbers van horloges en zakhorloges van voor 1991."

de ham vraag, zijn ze van voor 1991 ???

goede vraag, weet ik niet, ik kan van de Orient niets vinden, de Seiko wel is van om en nabij 1995, dus deze valt dan af als vintage…

Stress

foto van caseback

misschien weet iemand hoe je de leeftijd kunt bepalen van de Orient, ik kon niets vinden…

mvgr
Stress

Op eBay loopt ‘vintage’ al jaren tot 1984 en begint ‘retro’ in 1985
Ik vraag me wel eens af, zou het geen tijd worden deze grens iets op te schuiven. De jaren schrijden tenslotte voort …
Wie bepaalt waar deze grens ligt? En, waar ligt deze grens eigenlijk binnen dit sub-forum?

Dat is een hele lastige vraag, maar wel interessant. Ik denk dat iedereen er een andere kijk op heeft. Iemand die geboren is in 2001 zal misschien een horloge uit 1991 vintage vinden, maar iemand die in 1957 is geboren niet. Volgens mij mag een horloge als vintage worden beschouwd na 25 jaar, voor 1990 dus. In 2020 is deze grens opgeschoven naar 1995.
Horloges mogen antiek worden genoemd na 100 jaar.