Zijn er liefhebbers om naar horlogehuizen of beursen te gaan?

Beste horlogeforum leden
Ik loop al een enig tijd met het idee om in Zwitserland horlogehuizen (fabrieken)te bezoeken of naar bassel horlogebeurs te gaan .
maar met wie ga je daar heen! niemand van mijn kennissenkring of familie heeft daar animo voor .
ja een vriend van me dan maar voor de rest niet.
En met de vraag van hoe krijg je het voor elkaar om bij iwc,breitling,Rolex,enz een rondleiding te krijgen.
Ik denk dat ze namelijk niet voor jou special een rondleiding geven.
En helemaal niet als je niet in bezit bent van dat merk horloge natuurlijk .
Dus ik zat er aan het denken hier op de horlogeforum zijn natuurlijk de echt liefhebbers hier voor.
Maar ik ben nu nog maar bijna een jaar lid weet dus niet als Julie dit al doen.(afspreken)
of misschien er al een groepje is die dit doet?
Ik dacht misschien dat hier veel mensen zijn die hier animo voor hebben? dan kunnen het gaan proberen om dit te voor elkaar zien te krijgen en misschien ook als er heel veel animo voor is een bus te regelen.
En ik denk dat het voor de horloge huizen (fabrieken)ook leuk is dat er veel animo voor hun merk is van de echte horloge fans.

Dus wie van Julie vind dit leuk om te gaan doen ?
En als er vrijwilligers zijn voor dit mee te kunnen organiseren?
Of als er beter ideeën zijn!

Graag hoor ik van Julie

Vergeet Rolex als niet werkzaam bent in de horlogebranche. Daar kom je niet binnen.

hans

Vind het wel een goed idee. Lijkt me wel leuk om daar een keer te kunnen rondkijken.

Denk dat de meeste van ons hier alleen de Rikketik regelmatig bezoeken en meer niet.

Mijn beste,

Tim, een alleraardigst idee.
Ik weet wel dat er enkele forumleden de jaarlijkse BaselWorld bezoeken en een enkeling de SIHH in Geneve.
Voorts is natuurlijk de ‘Rikketik’ een beurs waar vele forumgenoten meerdere keren per jaar naar toe komen.

en voor straks:
“oogjes dicht en snaveltjes toe”.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

In Belgie is er een club ; hetuurwerkgezelschap :# deze doen ( hebben het gedaan) trips naar o.a. Zwitserland. Op hun site las ik iets over bezoek aan Geneve ( 2006) .Elke twee jaar doen ze een buitenlandese trip dus … Mvrg. Herman.

Op DZVL zijn ook van tijd tot tijd tripjes waar je mee kunt gaan.

Verder stellen beurzen mijns inziens weinig voor. Er ligt een hele berg klokken bij elkaar waarvan maar de vraag is of het wat is. Koopjes scoren lukt zelden en veelal is het er druk. En zou je een paar duizend achterlaten bij een handelaar die je verder niet kent en die nooit meer terug te vinden is…

Wel is het leuk voor de sociale contacten maar dat kan ook anders georganiseerd worden.

Gr. Roel

maar wie van Julie vind dit leuk om te gaan doen om in horloge fabrieken te gaan kijken???
het lijkt me juist leuk om als het Nederlandse horloge forum groep te gaan
En een vraag als er vrijwilligers zijn voor dit mee te kunnen organiseren?

Graag hoor ik van Julie

Hallo Tim,

waarom ver weg als je in Nederland ook al genoeg te bezoeken hebt? Denk eens aan v.d Klaauw of Oostwegel…ik denk dat deze benaderbaar zijn en wellicht de deuren openen voor een kleine groep horloge liefhebbers…en zo zijn er wellicht meer te noemen.

Of een importeur of dealer die iets leuks weet te bedenken…

Ik organiseerde voor mijn land rover weekenden van dat soort uitstapjes…allemaal bereikbaar en de kosten zijn daardoor laag…

Ik zit in een verhuizing maar in februari wil ik best met je meedenken en organiseren.

groet, landrover110

landrover110 Schreef:

Hallo Tim,

waarom ver weg als je in Nederland ook al genoeg
te bezoeken hebt? Denk eens aan v.d Klaauw of
Oostwegel…ik denk dat deze benaderbaar zijn en
wellicht de deuren openen voor een kleine groep
horloge liefhebbers…en zo zijn er wellicht meer
te noemen.

Of een importeur of dealer die iets leuks weet te
bedenken…

Ik organiseerde voor mijn land rover weekenden van
dat soort uitstapjes…allemaal bereikbaar en de
kosten zijn daardoor laag…

Ik zit in een verhuizing maar in februari wil ik
best met je meedenken en organiseren.

groet, landrover110

Beste landrover110
Ik heb er niet echt bij stil gestaan om bij Nederlandse horloge huizen te gaan kijken.
Maar dat is op zich geen verkeerd idee .(we hebben op zich wel mooie merken in Nederland)
ik denk dat ,dat juist slim is om eerst in Nederland te blijven dan kunnen mensen op eigen vervoer er heen.
En weten mensen meteen als ze het leuk vinden om misschien een stapje veder te gaan .(misschien wel dan naar Zwitserland )
Maar vind het wel leuk dat je het mee wil organiseren !
Dat maakt het toch wat makelijker voor mij dus graag neem ik je aanbod aan .
Maar moeten maar eerst kijken als er wel animo voor dit is?

Hallo Tim,

Wat grappig, ik dacht ook aan iets dergelijks. Ik ben dit jaar naar Baselworld geweest. In één dag met het vliegtuig op en neer. Prachtig moois gezien en een vliegticket is tegenwoordig nog goedkoper dan met de bus. Ik betaalde voor een retourtje Basel met Easyjet vanaf Schiphol slechts € 90,00. Een retourtje Geneve is al voor €67,50 te krijgen. Het lijkt mij ook leuk om met een groepje watchminders te gaan.

Lijkt me een leuk idee. Misschien een idee om bij v/d Klaauw te gaan kijken?