Zijn er meer mensen met volledig lege garantiekaart ?

wordt een beetje (erg) moe van zo’n opmerking.

Zo’n opmerking wordt gebezigd door mensen die zichzelf erg verstandig vinden… dan wel veel verstandiger vinden als diegene die de “onderbuikgevoelens’” uit.

Kaart gaat altijd door een kaartlezer bij de AD is mij verteld waardoor de verkoopdatum gewoon vast staat.

1 like

Heb er een van S&C, met pen datum aankoop, maar, daar tweedehands, geen aankoopbon. Daarmee doet de datum weinig officieel en overtuigend aan. Ik vraag me af of, ben nog binnen de Garantietermijn, ik met dit recht heb op garantie?

hmmm, daar gaat je rechtsgeldigheid

Net eens wat verkoopfoto’s van mijn horloges bekeken, denk dat bij 95% de datum met de hand is ingevuld, varierend van een goedkope Seiko tot mijn Sub toe.

1 like

Check. !!

Elf.

1 like

Ja ook hier hetzelfde!

Bijna alles met pen ingevuld.

Groeten,

Noel.

Ik neem aan dat dit dus gewoon normaal is bij AD’s, heeft dus niets van doen met rechtsgeldigheid?

De enige die ik heb die gedrukt is, is die van de Tag Heuer van het service centre voor de rest met de hand. Of een stempel. Is gewoon geldig ja. Lege garantiekaart maakt feitelijk ook niks uit als je de factuur nog hebt. Die zou ook moeten gelden als garantiebewijs.

Lijkt mij ook :slight_smile: Mijn Pelagos garantiekaart is ook met de hand ingevuld door de verkoper bij S&C.
Ps: hoe wilde je het anders hebben??

1 like

Ik vind dit soort topics gewoon niet geschikt om uit de onderbuik te reageren…

Er wordt maar wat gesuggereerd en er worden allemaal andere merken en dealers bijgehaald, op basis daarvan wordt dan nog meer gesuggereerd.

Als je niet weet hoe het zit reageer dan gewoon niet…

1 like

Volgens mij reageert er niemand vanuit zijn onderbuik, alleen maar feitelijk: is jouw garantiekarrt blanco of niet, meer niet.

1 like

Sorry, maar ik irriteer me aan jou onderbuikgezwam. Iedereen probeert hier constructief bij te dragen. Als jij dat als “onderbuikgevoel” ervaart, zegt dat in IMHO niets over de andere posters, enkel iets over jezelf. Stop s.v.p. de querulant uit te hangen.

1 like

Ja, zelfs als ik via de juwelier koop is dat een paar keer gebeurd. Ik vind het niet zo’n probleem, dan vul ik hem zelf in…

En ik erger me aan posts waarin ‘irriteren’ als wederkerend werkwoord wordt gebruikt (en taalfouten in het algemeen)… Zo heeft iedereen wel iets, nietwaar?

1 like

Zo…die heb ik al een tijd niet meer gehoord. :smile:

Haha mooi woord voor scrabble.
ik zou ook zeggen aankoop bon is garantie bewijs en dan zou die blanco garantiekaart niet uit moeten maken.

Scheisse!

Als het hier een Taalforum was, zou ik me daar wellicht ook druk over kunnen maken :wink:. Nu probeer ik vooral begrijpend te lezen.
P.S. Bij voorbaat mijn nederige excuses foor efenetuele taalfauten.

kijk dat is dus wel gewoon correct Duits…

1 like