Zijn er nog meer berghorloges behalve de Alpinist?

Tudor North Flag! Suunto Core! G Shock Mudmaster met Baro functie! Er zijn genoeg “bergachtig” gerelateerde horloges… waarbij degene met hoogtemeter en baro functies eigenlijk wel een echte must zijn! Dit uit eigen ervaring!

:slight_smile: Ik noem het geen positieve of negatieve instelling, het zijn allemaal maar observaties. :slight_smile:

Helemaal als je dan bedenkt dat driekwart van dit forum lichtjes schuddend met druppeltjes zweet op het voorhoofd, rode koontjes, een vaselinehandje en een doos tissues op het bureau naar al die stoere vliegers, duikers en explorers zit te kijken, daar vervolgens enorme doekoe aan besteden en dan om de haverklap dit soort topics openen:

Hulp gevraagd! Eerste krasje ontdekt met 10x loep, hoe overleef ik deze dag?

:+1:

Maar goed, horloges vermarkten met bergbeklimmen of andere avonturen, om de vraag van TS te beantwoorden, is niks nieuws. Ik zit nog een beetje te zoeken naar “If you’d be slaughtering redskins in this desert today, you’d wear a Waltham”, maar die bestaat dan gelukkig weer niet. :slight_smile:

8 likes

Haha ja vermakelijk is het ook jou reacties erop.! Vooral doorgaan :joy:

1 like

Hij kan inderdaad ook denken; tja boeien… zonder meteen op “deze” manier te reageren… niet reageren is ook een keuze… Oeps; nu doe ik het zelf ook #uitzondering😂

Tja, een hoogtemeter en kompas op je horloge is toch wel fijn in de bergen. Kan uiteraard ook ook met je telefoon, maar die moet je dan al balancerend uit je tas gaan halen, en gsm dekking heb je daar ook niet overal. :sunglasses:

Hier met mijn T-touch Trekking op de gletsjer.

Overigens is deze foto met m’n telefoon genomen dus die had ik toen toch al uit m’n tas… :sweat_smile:

1 like

:joy: :+1: lekker warm heh vandaag Chris.

:sunny:

1 like

Had deze Seiko Prospex ‘Land’ een week lang om, gedurende het bedwingen van witbesneeuwde alpen in Ischgl… :skier:
Dankzij de kompasring ben ik niet verdwaald. :sunglasses: Maar dit horloge mag ik waarschijnlijk geen ‘berghorloge’ noemen (?), dus ik dwaal af…

reloj-seiko-prospex-kinetic-sun049-automatico-original-caja-D_NQ_NP_986601-MPE28541586359_102018-O_1

Het is niet de temperatuur, David. :blush:

De huisarts laat mijn vrouw al drie weken met een dingetje aanmodderen, en zij is op z’n zachtst gezegd geagiteerd. Daar zou iedereen korter van door de bocht worden, nietwaar? Zeker als je veur de koffie op het forum gaat zitten.

Dat gezegd hebbende: Ik sta zeker wel achter wat ik aan het zeggen was. :slight_smile:

1 like

Was dan ook slechts een gebbetje van mijn kant Chris. :wink: Ps ik heb dezelfde mening over de zaken die jij aanhaalde. :+1:

Sterkte voor je vrouw…dat zijn vervelende dingetjes.

1 like

Ach ja, we komen er wel uit, maar dank je.

Fulmineren doe ik meestal voor comic relief, maar als er een kern van irritatie speelt is het ook nog wel eens verfrissend voor de geest. :slight_smile:

2 likes

Ik heb compassie met je. Mijn 24cm is al een danige last om te dragen.

On topic: G-shockje zal het wel overleven in de alpen.

2 likes

Denk ik ook ja, komt er waarschijnlijk beter uit dan de Alpinist. Bah!
:joy:

Ik zou zo’n Alpinist sowieso al niet dragen, zelfs nog niet in de Beekse Bergen.

1 like

En een berg horloges?

5 likes

:joy:

:joy::joy::joy::joy::joy:
…en dan ook nog aan de onderkant van de minutenwijzer, 1 maal per uur zichtbaar met een 10x loep in de reflectie van de urenwijzer !!!
Je gelooft het niet. Hoe vertel je dit thuis ? Huilend ? Met de psycholoog erbij? Stichting Slachtofferhulp ?

2 likes

Ik noem nog maar eens de Aquamount

mijn profiel foto.

Hoogte meter altijd handig op een berg.

Toch wel verschillende modelletjes in het berg segment vindbaar.
downloadfile-1het_horloge_van_de_geit_may28th-r6cdf33895ca14bf185f8b59ee733a894_ilbb6_8byvr_307downloadfile

1 like

Ik wel, maar ik vind 'm dan weer meer geschikt voor terrasjes, zoals hier in Ljubljana,

Of tijdens het zwemmen, zoals hier in Duga Uvala:

Net als z’n baas. Die loopt en klautert ook niet graag in bergen. Als ik dan per se de bergen in moet, het liefst gewoon lekker zo:

of zo:

Met een telefoon. Op een RAM mount. Met daarop google maps of zo. :slight_smile:

1 like

Toegegeven, ljubljana is mooi inderdaad.

1 like