Zijn er nog meer berghorloges behalve de Alpinist?

Las zojuist dit artikel :
https://thespringbar.com/blogs/guides/the-ultimate-seiko-alpinist-collectors-guide

Uiteraard de Seiko Alpinist “bedoeld voor in de bergen” (uiteraard). Benieuwd welke merk/modellen nog meer met die gedachte ontworpen zijn. Of is dat enkel door Seiko bedacht?

En mocht je toevallig een Seiko Champion bezitten? Wow, ubercool!

img10544475390

5 likes

Ik doe echt mijn best om niet elk topic over Rolex te beginnen.
Maar… plaatje

10 likes

Je bent me net voor

1 like

Hahah, ja deze was te makkelijk

8 likes

Deze?

5 likes

Tissot T-touch

1 like

Ik neem de Garmin fenix mee👌

Berg? Bedoel je een berg in Limburg of op Antarctica? In het laatste geval zou je deze Citizen 16 Milgaus kunnen overwegen.

IMG_1055

3 likes

Eens even zien…
Laatste keer in de bergen was in Zwitserland met …de Polar 400.

2 likes

Klassieker:

6 likes

Serieus @SybrenAnne, jij hebt hem gelopen? Respect! :clap:t3:


3 likes

Ik heb m ook gedaan :+1: wat een ervaring. Overigens droeg ik een Fenix van Garmin

1 like

Bremont in Project Possible… 14 toppen in 7 maanden…

2 likes

600658770b356b5b92e662cfefa967022d12937d_1_666x500

G-Shock Riseman, klassieker en een erg fijne maat.

1 like

Deze is voor de echte berg mannen.!

3 likes

Er is een horlogemerk naar de Alpen vernoemd met sporthorloges ontwikkeld voor de Alpinist:

2 likes

Als ik daar morgen aan het klimmen was had ik een grote rol touw, een berghamer, een aantal metalen pinnen, een set hele technische kleren die me warm en droog hielden en een set fatsoenlijke mountaineering laarzen aan. En wollen sokken. En een fatsoenlijke muts/bril combo. En handschoenen. Mogelijk een zuurstoftank.

Een horloge was wel het laatste op m’n paklijst. In datzelfde kader vind ik de Alpinist functioneel gezien ook onzin. Er is weinig bergachtigs aan.

Man man man man man, wat vind ik dat toch een über-flauwekul. Die marketing is zooooooo slecht. Alsof ik ooit de neiging zou hebben om in de rij te gaan staan op 9 kilometer hoogte zodat ik een selfie kon nemen om te bewijzen dat ik geheel nutteloos een klomp graniet heb beklommen?

Ik zou willen dat iedereen eens kapte met het vermarkten van pretenties die de klandizie toch nooit waar gaat maken.

Als ik een IWC Pilot koop heb ik ook niet plotseling een witte sjaal en goggles aan in de cockpit van m’n B52, met een stel dikke tieten in m’n nek van een bond-girl achtige reisgenote die met me mee kwam omwille van m’n glimlach en m’n leuter van 25cm lang.

9 likes

Jezus man man man wat een positiviteit .! :joy:
image

1 like