Ik post dit in dit subfora omdat ik vindt dat een nieuwe zakhorloge na 1991 gemaakt moet zijn.
Ik loop al een paar 30 jaar met een zakhorloge rond. 1994 heb ik mijn laatste nieuwe gekocht van het mer Emperior. Maar in feite is het een in Pforzheim geassembleerde noname zakhorloge met een Valjoux werk. Ik weet dat omdat mijn horlogemaker, die deze horloge al twee keer heeft schoongemaakt, altjd verrast is dat zo een hoogwaardig werk in zo een noname zakhorloge zit. De horloge loopt per dat gemiddeld 5 seconden voor.
Zakhorlogewerken maken een hergeborte door in grote polshorloges. Maar worden deze luxe werken ook weer in zakhorloges ingebouwd? De volgende uitdaging voor mij zal een zakhorloge zijn met incablok systeem.
Er waren IWC horloges, ook Longines had zo een werk, maar ik klein voor alledags gebruik voorzien van een moderne onrust vindt ik niets.
O.a. Hanhart maakt deze, type Classictimer Tagezeituhr “Board Time”. Voorzien van een Unitas 6497, en verkrijgbaar in verschillende kasten rond 55mm. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar deze optie schoot me te binnen.
O.a. Hanhart maakt deze, type Classictimer
Tagezeituhr “Board Time”. Voorzien van een Unitas
6497, en verkrijgbaar in verschillende kasten rond
55mm. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar
deze optie schoot me te binnen.
Succes.
idd, een hoop die een 6497 of 6498 gebruiken en een hoop daarvan hebben incabloc. die zal t makkelijkst te vinden zijn, maar zul je daardoor ook t vaakst zien. en daarnaast ook nog eens vaak in nepperds. sinds panerai populair werd, richtten de chinese namakers zich niet alleen op de horloges, maar ook op dit type uurwerk.
Hanhart maakt er ook nog eentje en de echt dure jongens zullen ook wel wat maken. Maar dan moet je niet aan 10.000 denken maar meer in de richting van 50.000 tot 100.000 ( of meer, ligt aan je wensen. )
Ik vond er Patek Philippe zakhorloge in gouden kast. Maar geen idee of er een incabloc systeem inzit. Prijstechnisch ook stukken hoger dan wat ik in gedachten had.