Zijn er nog veel van deze Edox Delfin?

Ik heb een Edox Delfin lang geleden gekregen van een bejaard ver familielid. Heb veel gegoogeld op Edox Delfin afbeeldingen, maar zie geen afbeelding van de mijne.

Lezend over de Edox Delfin vraag ik me af of het gemaakt is tussen 1961 en 1965, de "Delfin Generation 1/WR 20 ATM? Op horlogeveilingen zie ik het niet aangeboden. Zijn er nog maar weinig? Wat zou het waard zijn? Misschien zijn er antwoorden voor me.

2 likes

Lijkt me toch gewoon een post 1970 model hoor.

Letter type,
Kaststijl
Etc

Edit

Even gegoogled

Ik denk dat jij doelt op deze toch?

Ja zeer modern voor een 1961 model moet ik zeggen.
Toch nog wel anders als die jij hier laat zien.

2 likes

Ja, dat zijn heel anders uitziende Edox horloges. Volgens google zijn de Edox Delfin Generation 1 met wtm 20 atm gemaakt tussen1961 en '65. Toen kwam de Delfin Professional Generation 3 met wtr 50 atm. In 1973 kwam de Delfin Professional Generation 3 met weer wtr 20 atm. Die latere Edox horloges zijn meer duikershorloges of nog later met drukkere wijzerplaten vanwege design of meerdere functies. De mijne is simpel. Wel kan de datum versteld worden. Wat denk je?

Wat zit er in van binnenwerk?

Lijkt precies op jouw foto van het 1961 model, dat heeft alleen - klein verschil - een zwarte wijzerplaat, dus ja het lijkt het 1961 tot 1965 model te zijn. De eerste Delfin modellen.
Dan de vraag zijn er nog veel? En wat zijn ze waard/

ik kan geen horloges open maken,dus dat weet ik niet. Ik heb het zo rond 2000 laten servicen bij de horlogemaker.

Zo een donkere is onlangs verkocht op catawiki voor 85 euro. Ik denk dat de prijs voor een edox wat open ligt naar mate wat ze willen en of geven. Op eBay halen ze zelfs bij koop het nu nooit meer dan 250 tot 500 en die staan er gewoon voor altijd zo te zien.

De waarde is niet waanzinnig, wel een leuk horloge om zelf bij te houden.

Praktisch dezelfde référentiel en dus leeftijd vermoed ik.

Bedankt Lode voor je reacties. Catawiki wilde het niet veilen [begrijpelijk], omdat ik geen binnenwerk foto’s heb. Ik heb nu wel een idee van de waarde dankzij jou info. Vriendelijke groet,Rob Swaak

1 like

Graag gedaan.

1 like