Zijn er ook echte vintage ( quartz) Certina (DS) liefhebbers?

Yep… Onderstaande DS door inruil verkregen, even mee gelopen en toen verpatst aan een handelaar die het klokje vervolgens niet verkocht krijgt;

Soms denk ik er wel eens over om het terug te kopen (tu)

gr. Roel

Maar dat is een geweldige diver.

Ik zie ze op E-Bay voor flinke bedragen van de hand gaan.

Boven al zijn het zeer mooie Certina’s, zo’n klok die je direct herkent als een Certina.

Ik zou er wel een Saffier op zetten.

Ik ben in het bezit van de 3e ds op de foto. (de platte vierkante)
Dit klokje heeft een zwaar en bewogen leven achter de rug mag ik wel zeggen:)
In de 17 jaar dat ik hem heb heeft hij mijn pols een keer of 3 verlaten om de batterij te vervangen en 1 keer om de draaiknop te vervangen.

Doordat de draaiknop kapot is gegaan is er condens in het horloge gekomen.
Resultaat: De blauw/paarse verf op de wijzerplaat is bijna compleet vervaagd en is nu goud kleurig.
Bij de juwelier waar ik hem aangeschaft heb zeggen ze dat ze geen losse onderdelen meer kunnen krijgen voor dit horloge.

Ik zou hem toch heel graag weer in de oude staat willen laten herstellen.
is er iemand die die een adresje kent in midden Nederland is die hier wat mee kan?

“Zijn er ook echte vintage ( quartz) Certina (DS) liefhebbers?”

Nu wel :slight_smile:

Op e bay zie je wel eens een wijzerplaat voorbij komen.
Indien je die hebt, is de rest eenvoudig te realiseren.

De investering is de moeite ook waard, kijk maar.

Sorry, even geen foto’s tot de 23ste.

Mvrgr, Erik

Jammer dat de begin foto’s weg zijn.
Ik heb ook nog een DS van plusminus 25 jaar oud eentje met een vierkanten kast.
oeps las dus niet goed wacht met smart tot de 23 van deze maand.B)-

hierbij een foto of wat er dan ook maar op lijkt ben denk ik de slechtste fotograaf op dit forum

Ik heb de zelde als jou Oscar.
Ik zie dat jou plaat ook al aardig vervaagd is in de hoeken, bij mij is het alleen nog wat erger:(

Bedankt voor de tip ehwatch, zal ebay eens in de gaten houden.

yep dit is gebeurd naar de batterij vervanging door de juwelier destijds.

Jammer van de wijzerplaat.

Vaak vervangt men de batterij, maar niet de pakking wat tevens de klemring is van de drukbodem.

Gevolg is dus waterschade. Het klokje is door Certina opgegeven als 10 bar water werend. Hij moet dus inzetbaar zijn om te zwemmen

Bij mij zat het probleem in de draaiknop, die was afgebroken terwijl ik het niet in de gaten had.
Een bezoek aan de douche was genoeg om er toch een beetje water in te krijgen.

Ik blijf ebay gewoon in de gaten houden, zal vast wel een keer wat voorbij komen gok ik.
Weet iemand wat een wijzerplaat zo ongeveer mag kosten?

Er staan momenteel veel Certina wijzerplaten op e-bay, maar of daar de juiste bijzit??

Ik denk dat de prijs rond de 15 euro, incl. verzenden zal zitten.

Ik neem aan dat met draaiknop je de kroon bedoelt.
Het zou eigenlijk een geschroefde kroon moeten zijn…maar ja het is natuurlijk geen diver maar een stijlvol dresswatch.

Ik heb onlangs een mooie DS gekocht bij optitime in Groningen . Hij heeft er nog een paar.

Greetz Erik

Als jij zegt dat de draaiknop een kroon is geloof ik dat gelijk:)
Ik ben verder een leek op het gebied van horloges maar ik vind dit gewoon zo’n mooi horloge dat ik hem liever op laat lappen i.p.v. een hoop geld te spenderen aan een nieuw horloge.

De juiste wijzerplaat staat nog niet op ebay maar ik heb al een zoekopdracht geplaatst.

Ik heb er een paar keer 1 gehad en ze waren snel weer weg, er zijn dus zeker liefhebbers voor. Maar ik heb meer met de jaren 70 automaten zoals de 288. Dat was een super horloge groot robuust en liep er nauwkeurig maar toch weer wat anders gekocht…

Voor de liefhebbers een foto van mijn oude horloge:

Een mechanische DS is ook zeer begerenswaardig, maar dan gaat mijn voorkeur uit naar de DSsen van voor de samenwerking met Swatch.

Ik vind deze van de vintagecollector zeer stijlvol.

Gr, Erik

Ik heb er ook een. Is van eind jaren 80 dus nu ook wel vintage. Bicolor was toen helemaal in. Past totaal niet meer in het tijdsbeeld van vandaag als herenhorloge maar ik was er toen erg trots op en mijn vrouw draagt hem nu met plezier.

Vind vooral de echte DS duikers erg leuk.

Op een verjaardag kwam ik onder het genot van een glaasje fris, in gesprek met iemand die een Certina quartz van de vroegere generatie om de pols had.

Ik toonde interesse in de Certina en overtuigde hem dat een Casio minder kwetsbaar is.

10 minuten later had hij een Casio en ik de Certina.
Ik blij, hij ook.

De beste man is de eerste eigenaar, en heeft deze gekocht in 1977.
Enkel om de 2 jaar een frisse baterij, verder heeft hij nooit enige kosten gehad.

Originele band, welke minstens zo veel waard is als de klok zelf.

Nu maar polijsten, reinigen en een nieuw glaasje zien te vinden.
Het quartz uurwerk een ESA ( later bekend als ETA ) werkt perfect. Enkel even uit elkaar halen voor een service.

Helaas geen Sapphire zoals mijn DS. Niet nodig bij een dresswatch.

Prettig om met gesloten beurs aan een nieuwe uitdaging te komen.

Mooi verhaal, die meneer was duidelijk uitgekeken op zn horloge na 34 jaren …
Prima aanwinst met inderdaad een prachtige band.