Zijn er ook moderne en vooral goede Digitale/LCD horloges??
Vanuit mijn jeugd in de jaren 70 heb ik nog steeds een paar digitale horloges. Dit zijn de betere uitvoeringen, door volledige stalen kast en een goede waterwerendheid.
Ik draag deze soms, ze zijn handig, je hoeft niets in of bij te stellen, dus je gooit ze snel even om de pols. Stoten etc., geen probleem, want het kan veel hebben.
Daarom bezit ik ook een diver van Seiko, in digitale uitvoering, nog overgebleven uit een vroegere hobby, duiken. ( S800-0019 )
Ook een oude sports 150m uitvoering is een geweldig functioneel apparaat.
( A0904-5200 )
De laatste tijd vroeg ik mij af of er een goede digitale klok zou zijn die niet van Casio is, niet van Chinese fabrieken komt,maar gewoon een goede high grade digitaal horloge, die relatief betaalbaar is.
Ik vond er een paar maar ze zijn zeldzamer geworden Gelukkig is er zelfs een Seko digitaal te koop met mijn wensen waar een goede digiaal horloge aan moet voldoen, ook al moest deze helemaal uit Japan komen, want in Europa zijn ze zeker niet officieel beschikbaar.
Ik heb er voor de belangstellende een verhaaltje over geschreven op mijn blogspot.
Dit gaat over mijn aanschaf van een voor de Japanse markt Seiko SBPG003 die ik aangeschaft heb, en een nieuwe Junghans Mega 1000 Avantgarde.
Vanuit deze interesse is de vraag aan jullie gekomen, laat eens een goede LCD/Digitaal zien, vintage is ook interessant, maar zijn er ook uitvoeringen die op dit moment te koop zijn? Ik wil namelijk nog steeds de ideale digital zien te vinden.
Kortom laten wij weer eens boomen zoals 20 a 30 jaar geleden over digitaal aan de pols…
Groeten Erik