Zijn er ook moderne en vooral goede Digitale/LCD horloges?

Zijn er ook moderne en vooral goede Digitale/LCD horloges??

Vanuit mijn jeugd in de jaren 70 heb ik nog steeds een paar digitale horloges. Dit zijn de betere uitvoeringen, door volledige stalen kast en een goede waterwerendheid.

Ik draag deze soms, ze zijn handig, je hoeft niets in of bij te stellen, dus je gooit ze snel even om de pols. Stoten etc., geen probleem, want het kan veel hebben.
Daarom bezit ik ook een diver van Seiko, in digitale uitvoering, nog overgebleven uit een vroegere hobby, duiken. ( S800-0019 )

Ook een oude sports 150m uitvoering is een geweldig functioneel apparaat.
( A0904-5200 )

De laatste tijd vroeg ik mij af of er een goede digitale klok zou zijn die niet van Casio is, niet van Chinese fabrieken komt,maar gewoon een goede high grade digitaal horloge, die relatief betaalbaar is.

Ik vond er een paar maar ze zijn zeldzamer geworden Gelukkig is er zelfs een Seko digitaal te koop met mijn wensen waar een goede digiaal horloge aan moet voldoen, ook al moest deze helemaal uit Japan komen, want in Europa zijn ze zeker niet officieel beschikbaar.

Ik heb er voor de belangstellende een verhaaltje over geschreven op mijn blogspot.

Dit gaat over mijn aanschaf van een voor de Japanse markt Seiko SBPG003 die ik aangeschaft heb, en een nieuwe Junghans Mega 1000 Avantgarde.

Vanuit deze interesse is de vraag aan jullie gekomen, laat eens een goede LCD/Digitaal zien, vintage is ook interessant, maar zijn er ook uitvoeringen die op dit moment te koop zijn? Ik wil namelijk nog steeds de ideale digital zien te vinden.

Kortom laten wij weer eens boomen zoals 20 a 30 jaar geleden over digitaal aan de pols…

Groeten Erik

als deze niet goed is dan vraag ik me nog meer af waar de prijs vandaan komt:

Ik moet dan toch gelijk aan Ventura denken:

http://www.ventura.ch/index.php/language/en/cat/c145_Home.html

Zo’n Tag is een mooi en gewoon een goede klok, vakkundig afgewerkt, zeker.

Maar goed is voor ieder weer een andere beeld.
Ik zocht naar een horloge met Sapphire glas,
Eigen energie voorziening,
Goed waterwerendheid, laat zeggen minimaal 100m,
Eventueel radio controlled, maar geen must, want een quartz werkt al bijzonder naukeurig,

Ik ken de specs niet van de Tag Heuer, heeft deze Sapphire, en over wat voor een prijsklasse praten wij dan?

Ventura, vind ik zeer stijlvol, en een zeer goede en vooral interessante techniek, en een prijs van net onder de 1000.00 euro zeer netjes.

Deze staat op dit moment boven aan mijn lijstje

Het horloge is 10 atm waterdicht, heeft saffierglas en heeft de volgende functies:

• uren, minuten, seconden,
  • dag datum
  • chronograaf(1/1000s)
  • alarm
  • tweede tijdzone
  • eeuwigdurende kalender
  • stop-timing
  • lap-time-memory (max 80 laps)
  • best lap modus.

Al deze specs heb ik uit Watch jaarboek 2009. De richtprijs (nieuw) was toen €1600, geen idee voor hoeveel ze gebruikt over de toonbank gaan… ik zie ze eigenlijk nooit te koop.

Ja, die Junghans is nog steeds (wish)lijst aanvoerder, maar om daar nu de motor voor te verkopen???

groets
arrie

Ja erg he de motor de deur uit, Ik heb het dan ook zeker een maand lang volgehouden, toen moest er een Super Tenere 750 komen…

Wat dacht je van de hamilton pulsomatic? LCD, (semi) automaat en van degelijk merk dus neem aan dat de afwerking dik in orde is?

http://www.hamiltonwatch.com/webapp/upl/contenuti/20103215/113246_40623_p.pdf

Leuk topic en toevallig draag ik vandaag deze…

Ze kunnen nog best mee met de tijd hoor gezien onderstaande glossy fotos. :wink:

Ziet er degelijk uit.

Gaan die baterijen echt zo lang mee als Casio wil doen geloven?

ehwatch Schreef:

Ziet er degelijk uit.

Gaan die baterijen echt zo lang mee als Casio wil
doen geloven?

Ik heb hem zo een 9 maanden dus over een jaar of 9 laat ik het je weten. :wink:

Ik zoek al een tijdje een digitaal horloge voor het zwemmen. Graag met groot display (zonder bril zie ik niet zo best) en minimaal 100m waterdicht. In kunststof zijn ze er zat. Maar ik wil graag een metalen. In NL zijn ze nergens te vinden…

Die Seiko SBPG003 is een prachtige klok! (tu)

JeéWeé Schreef:

Het horloge is 10 atm waterdicht, heeft
saffierglas en heeft de volgende functies:

• uren, minuten, seconden,
  • dag datum
  • chronograaf(1/1000s)
  • alarm
  • tweede tijdzone
  • eeuwigdurende kalender
  • stop-timing
  • lap-time-memory (max 80 laps)
  • best lap modus.

Al deze specs heb ik uit Watch jaarboek 2009. De
richtprijs (nieuw) was toen €1600, geen idee voor
hoeveel ze gebruikt over de toonbank gaan… ik
zie ze eigenlijk nooit te koop.

Ik heb er toevallig eentje.
Perfect horloge met een prachtige band.
Echt een dresswatch

Groeten
JW = Jack Willen

ik heb deze twee van Junghans; voor mij het perfecte digitale horloge. EN ze zijn radio-gestuurd. (tu)
ALS het quartz is wil ik ze ook supernauwkeurig ! ! !

JUNGHANS MEGA 1000

JUNGHANS APOLLO

Ik heb lang zitten dubben de stalen of de PVD uitvoering van de Mega 1000.

AAngezien ik al zo veel staal bezit, is de keus op de PVD gevallen.
Mee eens, indien een quartz, dan ook een super naukeurige, handig om de mechanische horloges op in te stellen.

1 like

De Junghans Mega-1000 staat nog op mijn lijstje.
Ik heb de illustere voorganger, de Mega-1.
Stijlicoon, zendergestuurd (alleen in midden- en westeuropa), kwetsbaar (met de antenne in de band)/
En met de waterdichtheid van een spons.
Dus ja: voor mij de kleinzoon.
Hier een foto van opa:

De Mega 1 is een horloge die geschiedenis heeft gemaakt. Toen deze uit is gekomen, was het voor mij een horloge die goed in de film Startrek zou kunnen voorkomen.

Ik had begrepen dat de condensator/battery vervangen, een kostbare klus is…?

ehwatch Schreef:

De Mega 1 is een horloge die geschiedenis heeft
gemaakt. Toen deze uit is gekomen, was het voor
mij een horloge die goed in de film Startrek zou
kunnen voorkomen.

Ik had begrepen dat de condensator/battery
vervangen, een kostbare klus is…?

Uhhh… dat van die kostbare klus, dat weet ik niet.
De band-met-ingebouwde-antenne is op eBay wel te vinden, kost je dan rond de 50 euro. Batterij: er gaat gewoon een (hele grote) knoopcel in.

Ventura… zie mijn eigen Ventura Delta in black durinox of de Ventura Sparc PX…

een van mijn favoriete merken dus!