Zijn plakmerken echt allemaal "bagger"?

Eerder heb ik op dit forum aangegeven dat ik er in ben gestonken om eens een onbekend merk te kopen. Een Buchner & Bovalier. Ik heb begrepen dat het plakmerken zijn, die worden voorzien van een hoge adviesprijs… Ik heb met 160,- euro dus een goede les geleerd. Niet omdat ik helemáál niets van horloges wist, maar vooral omdat ik voor het eerst heb gekocht via e-bay. Een beetje teveel vertrouwen gehad… en te hoog gegokt. De termijn liep binnen 5 minuten af en toen heb ik dus deze gok gewaagd zonder me eerst er een beetje in te verdiepen… slimme marketing truc)

Maar is de kwaliteit van dergelijke horloges (vooral automaat) écht zo slecht, of valt dat wel mee (waarbij ik er niet vanuit ga dat ze de 1300,- euro adviesprijs waarmaken!)?

“een adviseur neemt je je eigen horloge af en gaat je dan vertellen hoe laat het is…”

ik draag al ruim 2 jaar zeker 3 dagen in de week een heinrichssohn multi automaat (volgens mij ook een plakmerk)en hij loopt altijd en erg nauwkeurig.
ik denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben.

Nee, hoor, op zich kunnen die dingen jaren mee. Maar ze hebben amper een wederverkoopwaarde en je kunt je waarschijnlijk niet op garantie beroepen.
Aan de andere kant zijn de plakmerken van vandaag misschien wel de verzamelobjecten van de toekomst. Maar ik denk het niet :smiley:

Nee hoor, helemaal geen bagger. Voor de prijs zijn het vaak leuke horloges, maar je kunt pech hebben met de betrouwbaarheid.