Mijn indruk is dat het allemaal wel meevalt. Je ziet toch wel genoeg jongelui rondlopen met een kanjer van een horloge aan de pols. Zo’n patserige modeklok met een diameter van een bierviltje.
En die dragen ze dan bij voorkeur over de mouw van hun hemd of shirt.
Dat er genoeg van die koters zonder horloge rondlopen, verbaast me niet. Dat was in mijn jeugdjaren ook zo. Overigens ken ik ook genoeg volwassenen die zonder horloge door het leven gaan.
even ter zijde, maar het is best grappig dat als je een tijdje zonder horloge loopt je verdomd goed de tijd kan inschatten.(zonder naar de zon te kijken)
ik vond het (in de tijd dat ik zonder horloge liep) toch altijd wel leuk als mensen aan mij vroegen hoe laat het was, en ik vervolgens antwoorde “ik denk half vier” dat die waarde een afwijking had van +/- een kwartier !
Goed zo!
Trouwens, met een GSM kun je nog steeds te laat komen,die zit n.l in je zak:D:D
gr Ron
Ik zie het zo:
in deze hectiek van de maatschappij draait alles om tijd,tijd is immers geld.
Als ik straks(hoop ik) gepensioneerd ben ,heb ik alle tijd ,let ik niet meer zo op de tijd ,maar ik kijk wel naar een heel mooi horloge!

gr Ron
Zie mijn onderschrift bikerplus. 
ik deed dat eens een keer voor twee foto’s (goed, twee sportklokken geen dress) maar zal nooit in real life met 2 klokken gaan rondlopen. Al die rare blikken/vragen die je dan krijgt… daar heb ik geen antwoord op.

Soms kijk ik 5 minuten naar mijn horloge, zonder de tijd te weten.
Wanneer mensen (klasgenoten) dit door hebben vragen ze me plots: 'Hoe laat is het?'
Dan moet ik weer op mijn horloge kijken :z
Iedereen vraag de tijd aan mij, zeker op plaatsen waar het niet gepast is om je gsm boven te halen.
Waar ik niet tegen kan is dat ze het horloge vastpakken om de tijd af te lezen …
Zeker niet als ze juist iets vettig hebben gegeten!
Mijn leerlingen (zo tussen de 12 en 16 jaar) dragen ook nauwelijks een horloge.
Opmerkelijker vind ik nog wel dat ook steeds meer kinderen moeite hebben met het aflezen van een digitaal klokje, al helemaal in 24 uurs formaat, echter aflezen van een mobiel lukt ze dan weer wel :s Het is de buitenkant/verpakking die telt lijkt het wel…
Jazeker!(
gr Ron
Volgens mij is met name de functie van horloge aan het veranderen.
Ik denk dat voor mij het aflezen van de tijd secundair is. Er zijn altijd genoeg klokken, die ook nog eens extreem accuraat zijn, binnen handbereik. Inderdaad op de GSM, maar ook in de rechter onderhoek van je computerscherm, op de video (ohja ouderwets, moet DVD recorder zijn :D) etc.
Je moet het zien als een bewegend kunstwerk dat je om je arm kan meenemen, en ohja, de tijd staat er ook nog op. Handig hè?
Groeten,
Martin
mn broertje heeft een luminor marina (panerai) maar draagt hem zelden tot nooit ik zie ook idd steeds minder horloges bij wat jongere mensen
maarja ouderwets zal het wel niet zijn eerder meer smaak en meer verstand!
@ Martin, toch heeft bij mij het horloge nog een primaire functie.
Ondanks dat de tijd in de GSM staat en ook op diverse computers waarmee ik werk, kijk ik toch altijd op mijn horloge om een beeld te krijgen van de actuele tijd.
Het hangt er ook vanaf wat voor een gebruiker je bent, ikzelf ben er een van praktische aard en draag een horloge niet als sieraad.
De enige klok die ik nog wel eens aflees buiten mijn horloge, is die in het dashboard van mijn auto.

Ik voel me naakt zonder horloge ! 
ik ook, het is ongeveer het enige item dat ik nooooooit vergeet 
Met die laatste stelling ben ik het eens. Maak niet uit wat voor een uurwerk erin zit als ie maar correct loopt en dus betrouwbaar is hoewel duurzaamheid (kwaliteit) toch ook erg belangrijk is. Bij mij gaat het meer om de afwerking en vooral de looks. Wat wel is, echte horlogemerken verloochenen zich niet. Bijvoorbeeld Seiko en Citizen vind ik de tanks onder de duikhorloges.
Mijn zoons hebben twee 3 jaar geleden beiden ineens het licht gezien, en dragen sindsdien dagelijks hun horloge.
De jongste geeft niet veel om het soort horloge, de oudste wel.
Maar niet het binnenwerk is belangrijk voor hem, maar wat het horloge kan, doet en blijft doen.
Hij is gek op functies, zoals auto verlichting als je het in een bepaalde stand houdt, timer thermometer kompas en altimeter zou hij ook graag hebben.
Quartz is ok, maar liefst een eco drive, of kinetic (of in ieder geval een very long life cel) waterdicht en dan ook nog een stoer uiterlijk.
Maar ook de bluetooth horloges met telefoon of afstandbedienig vindt hij geweldig.
Duikers vindt hij ook erg mooi, maar liever meer gadgets.
Valt wel op dat de meisjes en vrouwen toch vaak een horloge dragen wat bij de kleding past.
Na een opmerking van mij dat het horloge niet gelijk stond kreeg ik een keer als antwoord, dat weet ik, de batterij is leeg, maar hij staat hier leuk bij 
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik al die technieken ook erg leuk vindt, maar welk uurwerk erin zit (merk / caliber) vind ik niet heel erg belangrijk.
Daar heb ik gewoon te weinig verstand van, dus ga ik ook niet wijs over doen.
Zou alleen voor een type uurwerk kiezen als ik zou weten of het betrouwbaarder / beter is.
Maar over het algemeen dragen de meeste iig toch wel een horloge