Zilveren Indy deluxe

Beste allemaal,

Onlangs heb ik een Indy deluxe in bezit gekregen.
Gemerkt met een halve maan en zilverwerk .835.

Voorzover ik weet is de halve maan een Duits keurmerk.

Bijgevoegd enkele foto’s, zoals te zien verkeert het horloge niet in opperbeste staat, maar dat is voor later.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik in bezit heb, dus alle info is welkom!

Bij voorbaat dank

Arno

1 like

Welkom op dit forum. Het merk van dit horloge is geen Indy maar Indus, maar gezien de vreemde krul aan de s snap ik dat je het zo gelezen hebt. :grin:

Leuk ding, verder weet ik er ook niet veel van af, ik vermoed dat het dateert uit de jaren 60/70.

Lijkt me een dames horloge

Het merk is inderdaad Indus ipv Indy :slight_smile:.
Heb dit model nog niet eerder gezien, maar het merk is gerespecteerd, al waren het nooit echt kostbare horloges. (Bijna) alle Indus horloges zijn gemaakt in de jaren 60 en 70, dus deze zal ook wel uit die periode komen. Als ik me niet vergis, zijn de horloges ook door een Nederlandse fabrikant gemaakt, voorzien van een Zwitsers ‘instap’ uurwerk. Edit: dat halve maan merkje doet idd anders vermoeden voor dit specifieke exemplaar

De waarde zal niet veel meer zijn dan de zilverprijs, maar als je er een gevoel of verhaal bij hebt dan zou je een opknapbeurt kunnen overwegen. Ik heb zelf ook een Indus in mijn collectie met een mooi verhaal.:slight_smile: