Zilveren zakhorloge vermoedelijk jaren 20 of 30

Gisteren heb ik via mijn van mijn ouders dit vergeten erfstuk gekregen wat van mijn overgrootvader en grootvader is geweest. Ik heb geprobeerd via internet wat over het zakhorloge te weten te komen, maar ik heb niets kunnen terugvinden. Kan een van jullie mij wellicht aan de hand van onderstaande foto’s iets over dit zakhorloge vertellen?

Bij navraag aan mijn oma is gebleken dat mijn overgrootvader dit horloge al had zolang zij zich kan herinneren. Mijn oma is van 1929 dus het horloge zal hiervoor of kort hierna zijn aangeschaft. Het uurwerk loopt overigens nog, maar is vermoedelijk wel aan een onderhoudsbeurt toe. (het heeft zeker 24 jaar niet gelopen)

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

image search

http://postimg.org/image/l6ah7cxgt/full/

upload img

http://postimg.org/image/hb734seb1/full/

free photo hosting

Heel mooi erfstuk! Ik kan me niet meer herinneren hoe het uurwerk eruit ziet, maar ik weet wel dat ik niet meteen kon bepalen wat het voor uurwerk was. Heb je het horloge in de tussentijd al eens laten lopen? En zo ja, hoe loopt deze qua nauwkeurigheid en duur?

mvg melvin

Hallo Jarl,
Als het uurwerk zo lang heeft stilgelegen dan is het wel verstandig om het te laten schoonmaken. De olie is ongetwijfeld aangekoekt en als je het dan laat lopen dat is niet zo best voor de tappen e.d. Zo’n revisie kan ik wel voor je verzorgen.
Groeten Martin Meijer

Dag,
Revisie om nieuw olie te vervangen, maar ook een schroef plaatsen zodat de uurwerk niet meer in de kast beweegt. Dat heeft zeker de dial beschadigd.
BD

Bedankt voor jullie reacties dusver. Had het slecht een beetje opgewonden en heeft 2 uur gelopen. Verdere navraag bij de familie doet mij overigens vermoeden dat het zakhorloge ouder is dan eerder aangenomen. Het zakhorloge is namelijk een kado geweest van van de vader van mijn overgrootvader en is waarschijnlijk van rond 1900. Servicebeurt ga ik z.s.m. uit laten voeren.

Hallo Jarl,
Laatst heb ik je een pbtje gestuurd.

Groeten Martin