Zin op Sinn gezet

Pfoe wat is dat toch weer lastig, een leuk horloge kiezen dat een tijdje in je kistje blijft zitten en waarbij het niet kriebelt em weer de deur te wijzen.
Ik huppel al een tijdje rond hier en bekijk wat, lees wat. Nu kennen sommigen van jullie mij wel met mijn afwijkende smaak (voor een dame). Dus ik zoek steeds naar die “kleiner dan 40mm” horloges die niet te dressy zijn.

Heb verschillende nette horloges geprobeerd, maar veelal staat het me toch net niet. Zoals vrienden van mij al veelvuldig roepen “doe maar weer wat stoers, daar kom jij toch altijd op uit en het past bij je”. Naja, laat ik maar weer luisteren :wink:

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een “instapper” Sinn. Hoor en lees er veel goeds over, Duitse degelijkheid en prijs/kwaliteit is prima. Heb getwijfeld tussen de 556 en de 656, maar heb besloten mijn spaarcentjes in 2011 te spenderen aan een 556. Waarom? De cleanere dial (geen cijfers) voelt toch meer als een goed midden tussen netjes en sportief. Less is more zeg maar :slight_smile:

Wat spreekt me aan:

  • eenvoud
  • met een andere band krijgt het horloge een compleet andere uitstraling
  • door de wijzerplaat(kleur) kun je er vrijwel elke kleur band op zetten
  • 38,5mm
  • 20atm waterdicht (!)
    bonusje: ontspiegeld saffierglas aan de voorkant + saffierglas zichtbodem

Dit soort foto’s hebben mij over de streep getrokken om lekker te gaan sparen:

Heb via wat zoekacties gezien dat er meer Sinn eigenaren hier rondslingeren…wat zijn jullie ervaringen met Sinn tot nu toe?

Zelf een tijdje onderstaande gehad, vond het een fijn horloge, maar het contrast was te groot en daarbij dat de cijfers op de bezel zilver waren… dus weer weg gedaan want zou deze echt niet meer dragen en naar omkijken. Denk wel dat ik nog eens een stalen terug koop zonder chrono functie.

Verder echt mooie stoere klokken met name de hardheid spreekt me aan. Echt een toolwatch

http://www.flickr.com/photos/bidle/5286349615/][img]http://farm6.static.flickr.com/5126/5286349615_43883f6875_z.jpg[/img

Welkom in de wondere wereld van Sinn!

Menno

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

zeer goede keus, go girl (tu)

Ook hier een tevreden Sinn-gebruiker

Ik vind Sinn een van de allermooiste merken. En dat model bij een vrouw? Superstoer!

thieuster Schreef:

Welkom in de wondere wereld van Sinn!

Menno

http://i727.photobucket.com/albums/ww273/thieuster
/P1070682-1.jpg

Die middelste is gaaf, wat is dat??

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Heb zelf een 556 gehad. De kast heeft echt een prachtige subtiele finish. De wijzerplaat is wel glossy dus geen matte zoals de 656. Ik was erg tevreden met de mijne. Erg mooi afgewerkt horloge voor een nette prijs!

SuperC Schreef:

De Sinn, 142.St.II-GZ

:slight_smile:

Thx!

Bidle Schreef:

SuperC Schreef:


De Sinn, 142.St.II-GZ

:slight_smile:

Thx!

Nee, het is geen St.II, het is een 142 GZ, zonder de toevoeging St.II. En dat is wel van belang! Het was Tom K. die me op de terugweg van de Sinn meeting haarfijn uit de doeken deed waarom je geen StII uitvoering van een 142 moet kopen!

De oude modellen hebben allemaal het legendarische Lemania 5100 uurwerk onder de kap. Herkenbaar aan de 3 registers. De StII modellen hebben het Dubois-Depraz uurwerk (De Lemania wordt niet meer gemaakt).

Tot zover is er niets aan de hand. Maar… (en Tom had helemaal gelijk!) aan de kant van de kroon en pushers is er wel wat aan de hand. Waar bij de originele de kroon en pushers midden in de kast zitten, zitten ze bij het modulair opgebouwde DD uurwerk heel ver naar beneden! Je kijkt dus tegen een heel hoge (dikke) kast aan, waar onderaan als een soort vinnetjes de kroon en pushers uitsteken. Geen gezicht.

Dus ben ik op zoek gegaan naar de originele. En gevonden. Bij een liefhebber in Duitsland. Zo goed als nieuw. En ondertussen ben ik er ook achter hoeveel Sinn er heeft gemaakt in deze uitvoering: 44 stuks tussen 1981 en het einde van het Lemania-tijdperk, rond 1990.

Ik ben nu nog op zoek naar een Sinn 141 met de gele GMT-wijzer en de twee witte registers. Voor alle duidelijheid: in dat horloge zit een Lemania 1341.

Menno

thieuster Schreef:

Bidle Schreef:


SuperC Schreef:



De Sinn, 142.St.II-GZ

:slight_smile:

Thx!

Nee, het is geen St.II, het is een 142 GZ, zonder
de toevoeging St.II. En dat is wel van belang! Het
was Tom K. die me op de terugweg van de Sinn
meeting haarfijn uit de doeken deed waarom je geen
StII uitvoering van een 142 moet kopen!

De oude modellen hebben allemaal het legendarische
Lemania 5100 uurwerk onder de kap. Herkenbaar aan
de 3 registers. De StII modellen hebben het
Dubois-Depraz uurwerk (De Lemania wordt niet meer
gemaakt).

Tot zover is er niets aan de hand. Maar… (en Tom
had helemaal gelijk!) aan de kant van de kroon en
pushers is er wel wat aan de hand. Waar bij de
originele de kroon en pushers midden in de kast
zitten, zitten ze bij het modulair opgebouwde DD
uurwerk heel ver naar beneden! Je kijkt dus tegen
een heel hoge (dikke) kast aan, waar onderaan als
een soort vinnetjes de kroon en pushers uitsteken.
Geen gezicht.

Dus ben ik op zoek gegaan naar de originele. En
gevonden. Bij een liefhebber in Duitsland. Zo goed
als nieuw. En ondertussen ben ik er ook achter
hoeveel Sinn er heeft gemaakt in deze uitvoering:
44 stuks tussen 1981 en het einde van het
Lemania-tijdperk, rond 1990.

Ik ben nu nog op zoek naar een Sinn 141 met de
gele GMT-wijzer en de twee witte registers. Voor
alle duidelijheid: in dat horloge zit een Lemania
1341.

http://sinn-uhren.info/resources/140gmt.jpeg

Menno

http://i727.photobucket.com/albums/ww273/thieuster
/P1070749_edited.jpg

Echt verschrikkelijk, een mooi horloge, een mooi verhaal, een mooi uurwerk en dan maar 44 van gemaakt…

Wordt er stiekem wel een beetje hebberig van! :slight_smile:

Overigens bedankt voor de uitleg en het delen van deze info. Dit zijn de posts die het een forum extra waarde geven! (tu)

Prachtig! Zelf nog nooit een Sinn ‘durven’ kopen. Voor het geld heb ik telkens doorgespaard naar een Omega.

Echt verschrikkelijk, een mooi horloge, een mooi
verhaal, een mooi uurwerk en dan maar 44 van
gemaakt…

Wordt er stiekem wel een beetje hebberig van! :slight_smile:

Overigens bedankt voor de uitleg en het delen van
deze info. Dit zijn de posts die het een forum
extra waarde geven! (tu)

… en voor die Sinn heb ik nou mijn Seiko Marinemaster verkocht. Het was een moeilijke beslissing, maar ik heb er geen spijt van!

M.

marnix.moed Schreef:

Prachtig! Zelf nog nooit een Sinn ‘durven’ kopen.
Voor het geld heb ik telkens doorgespaard naar een
Omega.

Nou, Sinn en Omega zijn toch wel de merken waarvoor ik de advertenties scherp in de gaten houd!
Vergeet niet dat Gerard Nijenbroeks van Horlogeplatform Sinn-dealer is. En hij is niet te beroerd om je bij te staan als je een horloge wilt kopen! Zijn mening (als is het over de mail) vind ik erg belangrijk en zelfs van beslissende betekenis!

Menno

Ik heb geen sinn maar wil wel even kwijt dat het een erg mooie keuze is!

Op de nato had ik hem nog niet gezien erg mooi.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Lekker stoer met de nato en elegant met de leren band.
mooie aanwinst.
Ik heb zelf 2 Sinns, 103 en 903.

Leuk horloge, iets waar je volgens mij geen spijt van krijgt.

P.Slootweg Schreef:

Lekker stoer met de nato en elegant met de leren
band.
mooie aanwinst.
Ik heb zelf 2 Sinns, 103 en 903.

Heb al een verzameling fijne nato’s liggen (groen,zwart, grijs, bond) in de goede maat, als ik daar nog 1 of 2 leren nato’s bij doe, ben ik klaar :wink:
Vervang liever niet steeds vaste bandjes, teveel kans op schade aangezien ik er niet zo bedreven in ben. Hirsch leren banden blijven wel prachtig, heb nog een Liberty in 18mm liggen.