Zinloos projectje? Of niet?

Hallo,

Tsja,dagje vrij, t waait toch hard buiten, lekker weer om binnen te knutselen. Naast wat werk voor klanten ook wat voor mezelf.
Had dit dameshorloge nog liggen en kastje is puntgaaf, dus dacht dat het wel de moete waard was deze eens op te knappen. Geen idee waarom, maar dat maakt niet uit.

Uurwerkje(15 steens Zwitsers AS uurwerkje) heeft een revisie gehad, de veer was nog blauwstaal en had enkele knikken, had toevallig nog een passende moderne S veer liggen, de kast ultrasoon gereinigd en het glaasje gepolijst. Ziet er als nieuw uit.
Leeftijd geen idee, maar denk jaren 40. Toch geinig dat ie nog zo net is.

Bedankt voor het kijken.

Verre van zinloos zou ik zeggen… Integendeel, mooi werk :~

Eigenlijk zijn dameshorloges compleet onterecht ondergewaardeerd op dit forum…

Met vriendelijke groeten,

Chris.

Omdat vrouwen nu eenmaal niet zulke verzamelaars zijn als mannen, zijn dames horloges zo laag in waarde. Technisch gezien vaak onterecht, want de kleine afmetingen maken het vaak wonderbaarlijk complexe techniekjes.

Mooi werk (tu)

Jürgen Schreef:

Omdat vrouwen nu eenmaal niet zulke verzamelaars
zijn als mannen, zijn dames horloges zo laag in
waarde. Technisch gezien vaak onterecht, want de
kleine afmetingen maken het vaak wonderbaarlijk
complexe techniekjes.

zou ik denken ja… Ik heb hier een aantal FE 68 Kalibertjes liggen… die dingetjes tikken toch een respectabele 21600, en ze passen op je duimnagel…

de veerton is ongeveer net zo groot als de batterij in mijn Swatch…
Dameshorloges zijn echt de wondertjes van Miniatuurtechniek…
'k zit er wel eens aan te denken om zo’n FE 68 in een “zegelring” te bouwen. for shit’s & giggles zeg maar…

een AS is toch zeker wel de moeite van wat love and care waard… (tu), en ik vind het ook een schitterend kastje…

Goed bezig Koen. Het houdt je uit de schoolbanken :wink:

Zinloos ? integendeel wederom vakwerk Koen (tu)

Leuk horloge hoor, netjes en erg klein.