Perfect !
Thxs
De datum moet goed staan. Ik draag ook eigenlijk alleen horloges die de datum kunnen tonen. Hoort er voor mij functioneel op te zitten.
*** !!!
Dit vat het voor mij goed samen.
Horloges met snelverzet zet ik meestal wel goed, maar vintage horloges zonder snelverzet niet. Ik wissel veel van horloges dus is me teveel werk.
Geeft ook risico op slijtage van het verzetsysteem. Is denk ik niet bedoeld om al te vaak te gebruiken.
Natuurlijk klopt mijn datum altijd. Ik kan me het niet voorstellen, dat je de wilt weten ‘de hoeveelste is het vandaag?’ En dan je dan een verkeerd getal ziet. Heb jij je horloge dan niet nodig om te weten op welke dag je leeft?
Er is altijd wel iemand in de buurt, die de datum weet
maar je hebt een horloge met datum
Maar verstellen 1 x in de 2 mnd vind je meer moeite dan 60 x iemand zoeken om het aan te vragen? Logic…?
Ik zet hem altijd goed. Mijn ochtend momentje. En het zit er op dus moet het kloppen.
Ik zet ze altijd op de juiste datum, ook al heb ik het weinig nodig.
En zeker voor een fotootje…vind t gewoon geen porum als ik 10 dagen verschil met de juiste dag.
Ik gebruik de datum ook om te zien hoe lang het horloge al stil ligt…
De meeste van mijn horloges hebben geen datum, maar als het er op zit moet het ook goed staan.
Overigens heb ik wel de voorkeur voor een datum mits het er netjes bij op zit zoals bij mijn DS4.
Deze zit in een winder omdat het instellen zo lastig gaat met die mini kroon.

Áls er een datum op zit, dan altijd de juiste!!!
Same here, date of day/date moeten correct staan.
Ik draag horloges vaak langer achterelkaar en dan moet dat goed staan.
En de G doet het helemaal zelf
tot en met 2032
Ik heb nog nooit de datum goed gezet. Als ik de datum wil weten kijk ik wel op mijn telefoon. Mijn horloges heb ik om van te genieten, niet om te kijken wat de datum of de tijd is.
Kan jij genieten van een horloge waarvan de datum niet goed staat?
Of de tijd?!
Knap hoor!
Ik kan genieten van een horloge dat stilstaat.
Bijzonder!
Maar goed, hier op de foto’s staan ze allemaal stil
Nee, nee, nee, geen gifjes please