Zit de datum op de wijzerplaat "Voor de kat z'n viool" ?

Beste watchgenoten,
Net een foto geplaatst in de categorie “Wat dragen we vandaag”. Opeens viel mijn oog op de datum die niet klopte. Niet zo vreemd voor mij, want mijn horlogedatum klopt nooit. Die houd ik niet bij, pas hem niet aan en zit er in mijn geval alleen op voor “de kat z’n viool”. Ben ik de enige daarin of loopt het halve forum rond met een onjuiste datum op de wijzerplaat? Benieuwd naar de reacties.

3 likes

Ik zet ze altijd goed. Ik kan stomweg ervan genieten om in de ochtend lekker met een bakje koffie aan tafel mijn horloge goed zetten.

7 likes

Datums zijn bijna altijd lelijk…

4 likes

Daar kan ik niet tegen. Als er een datum en eventueel dag op staan, dan moeten ze goed staan. Ik heb wel een paar horloges zonder datum, en dat vind ik heerlijk. Die zijn snel te pakken en in te stellen, want je kunt ze gewoon per 12 uur instellen ipv per 24 en juiste datum/dag.

Mijn non dates zijn een Grand Seiko, en een Zenith.

2 likes

Datum moet altijd goed staan bij mij. Gelukkig 2 perpetual eco drive/ solars dus daarbij hoef ik geen moeite te doen. De rest altijd ff checken en doordraaien/ goedzetten. :grinning:

2 likes

Ik kwam er vanmiddag achter dat ik de tijd überhaupt niet goed had staan :thinking::face_with_raised_eyebrow:

6 likes

Ik maak niet altijd een nieuwe foto bij “wat dragen we vandaag”.

2 likes

Daarom nooit horloges met een datum complicatie kopen :wink:. Zelden een mooie toevoeging op je wijzerplaat en het kost ook nog eens een hoop werk om het allemaal bij te houden (zeker als je iets hebt waarbij je niet direct de datum kan verstellen).

4 likes

Voor mij is het juist een must, check de datum ivm werk zo vaak per dag dat ik het eigenlijk zou moeten onthouden!

3 likes

Als ik een horloge draag met een snel verzet mechanisme zet ik da datum juist , maar een vintage of een Vostok die dit niet heeft gaat om de pols met de foutieve datum. ik kan ze natuurlijk ook dragen op de dag dit de datumschijf aangeeft, scheelt een hoop werk :smile: groetjes

1 like

Dat vind ik net valsspelen :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

2 likes

Luiwammes!

6 likes

ik zet de datum nooit goed. Kan het zonder bril niet eens lezen dus waarom zou ik :see_no_evil:

2 likes

Datum staat altijd goed op mijn horloge tijdens het dragen. Mijn OCD trekt dat anders niet…

6 likes

Bij mij ook, ik heb een Omega uit 1973 waarvan de quickset van de datum het niet altijd doet. Als ik die draag gaat hij idd om op de verkeerde datum. Dat vind ik ook wel een nadeel aan GMT horloges waar de datum vaak meeloopt met de uurverstelling. Dat gaat sneller dan zonder quickset, maar je draait je soms nog steeds suf als je hem maar eens in de zoveel tijd om hebt.

1 like

Wel even correct alfabetisch hè: CDO

4 likes
1 like

Een echte OCD’er wil die 3 letters toch op alfabetische volgorde :wink:

4 likes

Ah! Het kwartje valt :joy:

2 likes

Nee, dat is een autistisch trekje van me: ik moet 's ochtends de datum goedzetten, desnoods in de trein. Bij mijn Orient Sun and Moon zit ook een dagaanduider die wat omslachtig verzet wordt (steeds terug naar 11 uur en dan weer over de 12 heen. Zelfs als ik dat zes keer moet doen dan doe ik dat, hoewel niemand het opmerkt.

Als ik een foto post in Wat dragen we vandaag en de datum klopt niet dan maak ik weliswaar geen nieuwe foto maar zet ik er later boven dat de datum niet klopt met suffe verklaring of onnodige excuses. Dan maar op die manier rechtzetten.

3 likes