Zo goed ken je jezelf helemaal niet..(voorstellen)

Rare manier om jezelf voor te stellen hoor ik jullie denken? Klopt… misschien heeft die zin dan ook enige uitleg nodig.

Het zal in de winter van dit jaar zijn dat ik,als niet horloge drager, elke keer met mijn ogen naar de vitrine van de plaatselijke juwelier getrokken werd. In die vitrine lag een prachtig horloge van het (mode)merk Diesel. “koop hem dan voor jezelf” was de mening van mijn lieve vriendin. Maar ach, zo’n mooi horloge…en was dat dan wel wat voor mij? een horloge? Ik bedoel, als ik moet sleutelen aan de auto denk ik er ook nooit aan om me om te kleden. Waarschijnlijk zou het horloge binnen een maand al naar z’n grootje zijn en dat was zonde! Dus kocht ik een horloge van de Lucardi van een paar tientjes om te proberen. Achteraf was ik verrassend voorzichtig met mijn horloge en wilde ik misschien wel een “mooier” horloge. De Diesel was ik nu al lang vergeten want ik vond een hele mooie Seiko bij een man in Dordrecht. Dat was destijds ook de reden van aanmelden op dit forum, ik wilde een positieve review voor deze meneer achter laten op jullie forum. Ondertussen is het Seiko horloge weer verkocht omdat ik er niet aan kon wennen, te groot en hij zat niet lekker.

Zo zie je maar weer: zo goed ken je jezelf dus niet :wink: momenteel bestaat mijn “bescheiden verzameling” uit:

*Hamilton khaki navy scuba.
*Invicta 8926OB (overgenomen van forumlid)
*Festina diver 200m (gekocht op Mallorca als vakantie horloge)
*Vostok worldtimer.
*Seiko 7A28-7039 (de eerste Quartz chronograaf)
*Russische moskva uit 1955.

Maar na 244 berichten heb ik mezelf nog nooit voorgesteld! Dus wie ben ik dan? Mijn naam is, zoals m’n nickname al doet vermoeden, Jeffrey. 28 jaar en woon in noord-oost Groningen samen met mijn vriendin, hond, kat en papegaai. Ik ben werkzaam in de scheepvaart en vanaf dit voorjaar gek op horloges en alles wat er mee te maken heeft :smiley: ik hoop nog een hoop te leren/lezen op dit forum en ook de rikketik staat nog op m’n programma. Hopelijk weten jullie nu ook wat meer over mij!

Groet, jeffrey.

hoi, ik ben ook net nieuw,dus welkom

Voor allebei: hartelijk welkom!
Leuk om te zien dat in het horlogevirus het specifieke Seikovirus al is langs geweest cq toegeslagen heeft…

Groet,

Dick

Mijn beste,

Jeffrey, leuk om op deze manier nader kennis met je te mogen maken!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hoi Jeffrey,

Ik ben ook pas vanaf maart lid en dat heeft al veel schade te weeg gebracht :smiley:

Bedankt voor je intro en we gaan nog veel plezier beleven hier! Zie je volgend jaar op de Rikketik.

Welkom hier alletwee! Een gratis tip: hou je portemonnee hier aub in de gaten, hij is leeg voor je er erg in hebt…

Eric

Nou, alsnog welkom, Jeffrey!

Hey Jeffrey, van harte welkom op het forum en heel veel lees- en postplezier!

Welkom op dit leerzame en leuke forum!
Zoals andere forumleden hier al zeggen, de “hobby” kan een beetje uit de hand gaan lopen…
Ik begon met een Hamilton (vandaar maan nickname) en daarna wat meer Hamiltons, Seiko’s, Citizens, Casio’s…
Vervolgens was het “hek van de dam” en kwamen daar een Breitling, Omega’s, sinn en uiteindelijk een Rolex sub.
Nu ik de sub heb is de rust enigszins weer teruggekeerd…

Ach zolang het financieel allemaal haalbaar is, waarom dan niet toch? In je laatste hemd zitten immers geen zakken! Ik kijk regelmatig op youtube filmpjes van bv Rolex en Patek hoe ze hun horloges maken/servicen. Bijna met een kamerbrede glimlach zit ik dan te genieten van hoe ze die kleine asjes en tandwielen maken op de machines die ze 100 jaar geleden ook al gebruikten. Vaklui pur sang. Als je zo’n mooi filmpje ziet is voor mij de vraagprijs van het horloge al meer dan verantwoord :wink:

Mag ik hem even delen?

Rolex submariner: http://youtu.be/wfNOgWGME_c

Patek: http://youtu.be/3cgh83Yste0

Fantastisch filmpje! Heel hartelijk dank voor het delen!

Dick

Welkom!

Jeffreyh1984 Schreef:

Rolex submariner: http://youtu.be/wfNOgWGME_c

Jeetje, wat een non-chalance wordt er met de onderdelen omgegaan. Ik zou vrezen dat asjes zouden breken ofzo…