Zo had de opvolger van de Seiko SKX eruit moeten zien....

Wellicht in een ander universum, maar dit had de opvolger moeten zijn van de SKX serie. Ik hoop nog steeds dat er een waardige opvolger komt…

Seiko luister je mee? Mijn wenslijst:

  • 4R35 uurwerk met hacking and winding (in het filmpje NH35)
  • Ceramische bezel met (blauwe) lume
  • Dial met applied hour markers met (blauwe) lume
  • Signed Seiko screw-down crown
  • Cleanere dial zonder oranje accenten
  • Saffier glas zou kunnen maar het mineraal glas met een randje erom heen is ook erg fraai dus saffier is geen must.
6 likes

Die is er al.

3 likes

Is een hele andere model lijn…
Dat is hetzelfde als je zegt dat de Submariner de opvolger is van de zwarte GMT Master II.

2 likes

Een andere modellijn? Een instap duiker in het iconische Seiko ontwerp qua plaat, bezel en kast.

1 like

Een SKX is toch niet hetzelfde als een Turtle? Net zo min als een Samurai hetzelfde is als een Sumo…

1 like

Niet het zelfde maar wel de opvolger. Het zet de lijn van duikers in het iconische ontwerp voort.

Turtle is tegelijk in productie geweest met de SKX. Als dan een model lijn uitvalt is de gene de blijft voort bestaan niet automatisch de opvolger.
Wat wel de opvolger was is de 5KX lijn…

2 likes

De 6306 en 6105 zijn ook tegelijkertijd in productie geweest.

Nee. Dat is een heel ander idee en ontwerp. Dat is een Seiko 5.

1 like

Afschuwelijke bezel. Next …

1 like

Seiko heeft genoeg andere mooie Duikers in het assortiment. Ze hebben bewust gekozen voor een betaalbare instapper onder het “5” label.

Nope, dat is het kleurrijke en eigenzinnige neefje…

Skx 171 dial ?

1 like

Is idd heel fijn, alleen mis ik de zwarte datum en dag bij deze mod.

3 likes

Deze mod is al zo vaak gemaakt.
4r of 6r uurwerk. En een wijzerplaat vd skx171.
Blijft wel de strakste wat mij betreft.
Beetje jammer vd bezel en insert. Is niet nodig.

Maar goed dit wordt denk ik al gauw een prospex logo discussie.

1 like

Dat klopt niet volgens mij. Seiko labelde de SKX ook als een Seiko 5. Alleen werd het niet op de plaat gezet.

Seiko weet goed genoeg wat we willen maar ze zullen dit nooit (in dezelfde prijsklasse) uitbrengen zodat we in het hogere segment van Seiko moeten zoeken als we een keramische bezel of een 40mm formaat willen.

Kijk maar naar de Sarb 033/035, verkochten super goed maar waren te gelijkend op de GS modellen met hun 38mm, wijzers en saffierglas.

Het draait nu eenmaal om :moneybag:

Prachtig horloge, alleen jammer dat deze niet echt lekker gaat op stalen band (mijn mening dan). De SKX doet dat wel beter.

Alhoewel ik de SKX 3x verkocht heb omdat de crownguard in mijn hand zat te prikken :joy:

1 like

Ehm. U gaat met de Seiko politie de discussie aan over Seiko? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ik vind de turtle op staal heerlijk. Juist op andere banden minder. SKX rammel band vind ik ook heerlijk. Ieder zn ding zullen we maar zeggen :innocent:

1 like

Precies. Het 5513 gevoel. :partying_face:

3 likes