Zo jammer..

Ben verzanelaar en draag ze als gebruiksartikelen en geniet ervan!
Stop ze niet achter glas om er alleen naar te kijken en zonder ze nauwelijks te dragen weer verkoop met aardig wat verlies uitgezonderd Rolex bijv. Maar dan nog draag je Rolex dagelijks met de nodige krasjes en deskdive krasjes en besluit je hem vd hand te doen na jaren; heb je er dagelijks plezier van gehad en kriijg je sowieso een hele goede prijs en waarschijnlijk nog meer dan je 10 jaar geleden hem gekocht hebt.

2 likes

Je kan de rollen omdraaien en stellen dat iemand die zo begaan is met krasjes op z’n uurwerk beter een Aldi-uurwerk draagt tijdens 't werk.

Ik vind 't cool om te zien, een luxehorloge die écht gedragen wordt en waar de eigenaar heus niet wakker ligt van wat blutsjes en krasjes.

Als ik sommige verhalen hier lees waar doekjes en muismatjes onder een clasp worden geplaast op’ t werk zodat die Rolex toch maar geen deskdives krijgt neem ik toch liever een voorbeeld aan deze brave man. Live a little.

4 likes

Ik ben zelf iemand met oude Raketa’s en Vostoks, voor mij is zo’n Zenith een duur horloge. En als ie er dan zo uit ziet vind ik dat zonde inderdaad.
Zouden degenen die dit karakter vinden, dit horloge zo kopen, het heeft immers een heel verhaal. Of gaan jullie toch voor een mooi, maar karakterloos exemplaar :expressionless:

2 likes

Ik ben van 't principe “zolang die man er plezier aan beleeft”. Als hij 'm als 't ware tor der dood aan de pols wil en de schade er voor lief bijneemt, dan vind ik dat helemaal mooi. Je zegt dat die man 3 praktijken heeft/had, dan kan ik me eveneens voor de geest halen dat ie niet failliet gaat van een nieuwe Zenith…

Daarnaast zou ik liever zelf dat karakter opbouwen. Een “investeringshorloge” met patina die in de kluis belandt is een ander verhaal natuurlijk.

(zoals altijd, dit zijn meningen :wink:)

Zo had ik laatst even een Omega DeVille met een prachtige blauwe spiderdial in handen. De schoonbroer van mijn collega had hem net geërfd van zijn vader. Mooi exemplaar de band was stuk, maar ik zag nog wat kansen om hem (gratis) te repareren. Dat zou mijn collega overleggen. Die avond hebben ze met zijn tweeën het horloge dusdanig bewerkt dat het niet meer te herstellen was. Dag €1000 en eigenlijk erger, erfstuk. Misschien had hij niet zo’n goede band met zijn vader, maar ik had het zelf graag anders gezien.

2 likes

Horloges zijn om te gebruiken en van te genieten. Niet als waardeobject, en de waanzin die nu gaande is. Een van de bazen waar ik werkt heeft een extreem banged up gekraste Rolex, toen ik navroeg, had ie hem pas 2 jaar. Zou ik nooit doen, maar als hij geniet en hem elke dag gebruikt, top voor hem!

3 likes

Eens, maar naast dat het een gebruiksartikel is, is een beetje voorzichtigheid geen gek idee. Een niet al te oude auto tegen een paal zetten is ook zonde.

Daarnaast, hoe meer horloges van de markt verdwijnen doordat ze op zijn, compleet afgeragd zijn, des te hoger de waarde van de rest. Dus als iedereen even bepaalde horloges wil slopen nadat ik ze in mijn bezit heb… dank :slight_smile:

2 likes