Zo jammer..

Zo jammer om te zien hoe sommige mensen met hun horloge omgaan. Deze Zenith kreeg ik afgelopen week in mijn handen gedrukt met de woorden ’ wil jij eens kijken of je hem weer aan de gang krijgt’. Gelukkig is het gelukt, ook al ben ik niet zo van de quartz horloges. Maar als je het horloge ziet :hushed:
Het glas en de bezel zitten vol krassen. De wijzerplaat ziet er niet uit (ik denk dat de eigenaar ooit zelf iets heeft geprobeerd) en de originele Zenith band is vervangen door een Chinees prul met folded links omdat, volgens de eigenaar, een nieuwe originele band ontzettend duur is. Er zit een ETA 955.031.431 high end quartz in met gesteende asjes.
Zo iemand zou eigenlijk een horloge van de Al(d)i moeten dragen
Normaal gesproken werk ik niet aan horloges van andere mensen, maar in dit geval kon ik niet anders.

9 likes

Ik kan daar ook niet bij, ook omdat ik zelf zo zuinig op mijn horloges ben. Het gaat mij door merg en been als ik er ergens mee tegen aan stoot.

1 like

Tja, dat heb je als je één horloge hebt en die altijd draagt. Bijna niet te doen om je horloge dan goed te houden. Zeker als het voor die man een gebruiksvoorwerp is, dan ga je er anders mee om dan ons verzamelaars.

3 likes

Gewoon iemand die een horloge als een gebruiksvoorwerp ziet. Zoals bijna iedereen.

12 likes

Hij heeft al meerdere horloges bij mij gebracht. Ze zien er allemaal zo uit. En hij zegt ook nog dat ie er altijd zuinig op geweest is :thinking:

1 like

Misschien werkt hij op een booreiland?

2 likes

Heeft gewerkt in de gezondheidszorg. Hij heeft 3 praktijken gehad. Dit horloge was een cadeau van zijn vrouw voor hun 25 jarig huwelijk

Typisch model, een soort van Workingman’s Museum watch (van Movado, zusje van Zenith) :smiley:
Toch een leuk horloge en van ver af zie je de krasjes toch niet :+1:

Dit horloge was een cadeau van zijn vrouw voor hun 25 jarig huwelijk

Misschien is het uit

7 likes

Of zijn ze in 1865 getrouwd ?

2 likes

In 1890 waren er nog geen quartz horloges :wink::sunglasses:

3 likes

Er staat ook Movado op het ETA uurwerk.

2 likes

Sommigen noemen het karakter :neutral_face:

3 likes

Gaaf toch? Iemand die z’n horloge ‘normaal’ gebruikt. Achter ieder krasje zit wellicht een verhaal. Zo zien de mijne er na een aantal jaren ook altijd uit.

5 likes

Ieder zijn ding, mijn voorkeur is geen krassen.

Zoiets als, deze bij het op slot zetten van mijn fiets en deze bij het wegzetten van de boodschappen… :smile:

3 likes

Gewone gebruiksporen zoals op veel van mn horloges

1 like

Het is zijn horloge. En hij mag er mee om gaan hoe hij wil. Beetje uit de hoogte vind ik het om te stellen dat hij maar een ‘aldi’ horloge moet dragen.

4 likes

Als je mij ook maar een heel klein beetje zou kennen , zou je weten dat ik nooit uit de hoogte zou doen.
In tegendeel zelfs.
Maar voor de dingen die hij er mee doet, is het beter dat ie inderdaad een Aldi horloge zou dragen in plaats van een dure Zenith. Dat is wat ik er mee wil zeggen

2 likes

Enfin, ik ben blij dat ik dit horloge weer voor die man heb kunnen repareren. Ik draag het nu om te kijken of het goed blijft lopen en het lijkt er op dat ie dat ook doet. Dus komende week kan ie weer terug naar de eigenaar.

2 likes

Je kan ze niet allemaal bewaren voor de toekomst. Anders worden sommige modellen nooit zeldzaam en de moeite van het zoeken waard.

1 like