Het is nu zo’n 2 maanden geleden dat ik besloot om wat ruimte in mijn collectie te maken en door te sparen voor een wat duurder horloge. In de afgelopen 2 jaar heb ik aardig wat horloges gekocht, waarvan sommige na een tijdje ook weer verkocht worden. In eerste instantie waren het vooral horloges met een max prijs van €100, een tijdje geleden heb ik dit wat opgeschroefd naar de prijsklasse tot €500. De afgelopen 2 maanden echt wel wat kanshebbers tegen gekomen, echter kwam het door diverse omstandigheden steeds niet tot een deal. Maar ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en al snel kwam de drang om weer wat nieuws te kopen de kopen. Een goede reden valt er altijd wel te verzinnen, en ja hoor ik vond die rede. Binnenkort ga ik op vakantie naar Thailand waar ik natuurlijk ook wil gaan snorkelen. Nu heb ik met mijn Certina DS Action Diver (ouder model) een prima duiker in mijn bezit, alleen heb ik deze tweedehands gekocht en ben ik niet bekend met de onderhoudshistorie. Aangezien ik al een tijd lang een Casio Duro op mijn lijstje had staan was dit het moment er een aan te schaffen. Zo gezegd, zo gedaan en de bestelling bij Amazon was een feit. Natuurlijk had ik het Duro topic hier al eens doorgelezen en daardoor meteen een stalen band bij besteld bij de chinese Ali. Na zo’n 10 dagen wachten had ik beide pakketjes binnen en was mijn eerste NA was een feit:
In de tijd dat ik aan het wachten was op de Casio Duro kan ik het natuurlijk weer niet laten om op internet naar tweedehands pareltjes te kijken. En ja hoor, kom ik ineens in de buurt een Tissot PRX met zwarte plaat tegen voor een mooie prijs. Dit model stond al enige tijd op mijn lijstje, en dus besloten om hem aan te schaffen. Helaas duurde het even voor ik hem op kon halen, maar dit mocht de pret niet drukken. Draag het horloge nu al een aantal dagen met veel plezier:
Dat online blijven zoeken naar tweedehands pareltjes blijft een leuke bezigheid. Dus ondanks dat de Duro onderweg was en er een akkoord was bereikt over de PRX liep ik natuurlijk het risico dat ik weer wat leuks tegen zou komen. En natuurlijk gebeurde dit nog dezelfde week. Ik kwam de volgende Omega Seamaster Quartz tegen en had ondanks mijn interesse in vintage Omega horloges nog niet eerder gezien.
Hoewel het met zijn 33mm niet groot is, vind ik hem ontzettend tof staan. Het horloge loopt momenteel niet. Heb hem wel open gehad en het uurwerk ziet er nog prima uit, de datum en tijd verzetten gaat soepel en de verkoper kwam als betrouwbaar over. Het was een full set, en dat voor een fractie van de prijs van het enig vergelijkbare model dat momenteel online wordt aangeboden. Besloten het risico te nemen, en ben nu in afwachting van de juiste batterij (had dit type net niet liggen).
Al met al heb ik nu een paar honderd euro minder te besteden voor mijn grote aankoop en zal ik deze vermoedelijk dus nog wel even uitstellen. Toch heb ik nog geen moment spijt van mijn keuzes. Of ze allemaal gaan blijven weet ik niet, maar voorlopig ga ik hier nog wel eventjes van genieten!