Zo, maandag aan het 2de projectje begonnen...

Hai,

Zo, ik heb na het afwerken van mijn eerste zakhorloge, maandag het 2de zakhorloge dat ik van mijn vader kreeg, gedemonteerd. Secondewijzer lag los op de wijzerplaat, verder leek dit zakhorloge nog wel te werken.

Het zou dus een kwestie zijn van demonteren, poetsen en smeren worden.

Hier de foto’s die ik neem tijdens de demontage, zodat ik later alles weer juist op zijn plek krijg.

Deze is een mooie…

Ik steek alle schroefjes mooi bij het onderdeel waar het hoort, zodat ik later zeker niet ga moeten zoeken welk schroefje waar komt, vandaar 3 potjes.

En dan gaat het even fout, bij het oppakken van een potje stoot ik er even tegen aan en alle onderdelen en schroefjes lagen op één hopje. :scream:

Maandag ook alles reeds gereinigd en vandaag alles weer monteren.

Hierbij maak ik 2 beginnersfoutjes.

  • Een mini schroefje vliegt tussen mijn pincet uit en … gone with the wind.
  • Ik monteer desondanks ik foto’s heb van de hoofdveer in de veerton de veer andersom.

Schroefjes heb ik gelukkig een potje vol van en tijdens het opwinden had ik snel door dat er iets mis was met de veerton, dus die fout nog even recht gezet.

Toch weer zeer tevreden dat na montage en rechtzetten van mijn fout het zakhorloge weer tic en tac zegt. :wink:

En zo, broer en zus, ik stel u voor tic en tac…

34 likes

Complimenten! Het resultaat mag er zijn.

2 likes

Goed werk, alles weer spic en span :+1:

1 like

Een mooi uurwerk voor een penanker; netjes afgewerkt vind ik. Ook puik werk van jou! Geniet van dit mooie erfstuk. :smile: :+1:

1 like

De ware “batman” is gevonden;

9 likes

Knap gedaan , zelf ben ik al in alle staten als er een bandje verwisseld moet worden .

1 like

Lol, had het zelf nog niet gezien… hij is dus 2x zijn prijs waard! :wink:

1 like

Dit is weer zo’n verhaal waar ik blij van word. Ga zo door.

1 like

Ik vind het heel knap…zou willen dat ik dat ook kon :roll_eyes:

1 like

Mooi gedaan hoor. Hij ziet er weer prachtig uit.

1 like

Leuk dat je je vorderingen deelt! Ziet er allemaal keurig uit. :+1:

1 like

Het resultaat na 12u tiktak…

Mooi op tijd als ze recht staan, de kleine loopt iets voor.

4 likes

Heel mooi gedaan! :ok_hand::+1::+1:

1 like

Knap werk. Geniet er van.

1 like