Zo probeert men dus ... Oplichter aan het werk via Belgische Marktplaats.

Dat is een contradictie :sunglasses:

1 like

Vissen naar iemands rekeningnummer op een dergelijke advertentie is wel héél doorzichtig

2 likes

Jammer, u lijkt mij wel een geschikte kandidaat.

p.s. sociaal, voelend, etc. niet de keiharde bankman!

p.s. 2 de zorg is inmiddels ook keihard :scream:

Je haalt me de woorden uit de mond. En uiteraard 300 man opgelicht en dan na 6 maanden eens opgepakt worden

Ik moest even teruglezen in dat vonnis hoe het nou ook weer in zijn werk ging. Maar met de via de phishingsite afgekeken inloggegevens werd vervolgens ingelogd op de echter banksite van het slachtoffer, waarna geld werd overgemaakt naar een andere rekening. Die rekening was van een nonvaleur die voor een klein bedrag zijn bankrekening en bankpas uitleent zodat de dader kan pinnen.
Ik weet zo niet wat de pinlimiet is, maar je kunt best grote bedragen overmaken.

2 likes

Mss printscreen maken…weinig zin om account aan te maken :sunglasses:

Wat bmw beschreef dus: oplichter vraagt om op n link te klikken

En die vervolgens een symbolisch strafje krijgt

Vanuit België naar sommige Nederlandse banken duurt het soms wel nog enkele dagen (hoewel ik er begin op te letten dat hey veelal dezelfde dag of een dag later al overgemaakt is). Daarom vraag ik zelf om even te wachten met verzenden tot het er op staat.
Slechts 1x heb ik er eens een probleem mee gehad dat hoofdkantoor in Brussel dit tegen heeft gehouden omdat het een verdachte transactie leek ( en dat voor €20 voor een horlogebandje nog wel :triumph:)… Doet me er net aan denken dat ik dat geld nog altijd niet terug heb. Morgen nog eens bij de bank horen.

1 like

Jammer, maar begrijpelijk. Had je geen goede indruk?

Ik weet niet wat een symbolisch strafje is.

:open_mouth::joy:

Overigens is ‘gelijk oversteken’ ook niet heilig; met een beetje pech sturen ze je een normaal betaalverzoek (bankoverschrijving). Ze hogen het bedrag op tot het niveau van ‘gelijk oversteken’ (matchen precies de servicekosten en x% toeslag). Het ziet er bovendien niet eens heel veel anders uit, erg makkelijk om daar per ongeluk overheen te kijken.

Jammer, omdat er tekorten zijn en het mooi werk is en ik hem die baan gun.

Begrijpelijk vanwege de werkdruk en slechte randvoorwaarden. De mooie omschrijvingen in de vacatures komen nou niet bepaald overeen met de werkelijkheid.

Dus ik snap dat iemand zich aangetrokken voelt, solliciteert en er toch van terugkomt.

Dat had ik toen ik Rechten studeerde. Toch maar wat anders gaan doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

En ja nu 30 jaar later werk ik in de zorg…

2 likes

Ik zie de laatste tijd veel advertenties van verschillende mensen waar Omegas voor jack shit worden aangeboden en de adverteerder net doet of ie er geen verstand van heeft.
Deze bijv: Omega flightMaster chronograph 1980
€ 430,00

Volgens mij is hier ook een oplichter aan het werk

1 like

No shit sherlock :grimacing:

3 likes

Van de vrienden die met mij rechten studeerden zijn er genoeg die ook iets anders zijn gaan doen.
Eén werkt ook in de zorg, één heeft een moderne meubelzaak, één doet iets met logistiek, één is recruiter en één is makelaar. Van die vijf zijn er drie gewoon afgestudeerd trouwens.

1 like

Je bent veel productiever als je met een standaardriedeltje honderden adverteerders benadert dan wanneer je een knappe advertentie moet bouwen waarop maar een paar mensen zullen reageren, schat ik zo in.

Ik heb positieve feedback gekregen en gegeven (ik weet niet meer in welke volgorde) na prettig contact waarbij we het niet eens konden worden over de prijs.

:drum::dvd:

Ondergewaardeerde reactie. :ok_hand:

1 like

Ik kan me dat niet herinneren. Zowel de feedback als dat “prettig” niet. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes