Zo vader, zo zoon(s)

Ik mocht in 2012 van mijn vriendin een horloge uitzoeken ter ere van mijn promoveren. Na wat speurwerk kwam ik uit bij een Seiko SKX007.
Dit horloge (en met name het eindeloos googlen en dus ook op HF meelezen) leidde tot de huidige horlogegekte en bijbehorende flipperitis… Veeeeeel Seiko klokjes, maar met name het laatste jaar ook meerdere andere merken, rouleren in de winder en kist.

Maar de SKX007 zal altijd blijven, daarom bedacht ik me dat het leuk zou zijn om voor mij zoons (2,5 en 9 weken oud momenteel) passende horloges te kopen.
De queeste was begonnen naar 2 SKX-en. Niet moeilijk, ruim verkrijgbaar, maar ik wilde specifiek horloges uit gun geboorte jaar en maand, zoals je dat kan afleiden uit de serienummers bij Seiko.

Met hulp van @vierport en errowatches heb ik het trio nu compleet!
Mijn (licht-gemodde) SKX007J uit 2012, een K uit mei 2014 (45*****) en een K uit september 2016 (69****). Helemaal compleet met doos papieren, originele Jubilee en de rubberband.

Lijkt mij een leuk kado als ze 16/18/21 (?) worden.
Ook nog even bedenken hoe de automaat het best blijft (af en toe eens schudden?)…

Hier een plaatje van de familie:

Bedankt voor het lezen!

25 likes

Mooi man! leuk detail, de match met de geboortejaren :+1:

Leuk ! Lekker wegleggen en eens per jaar even genieten.

Geweldig :+1:

Ha! Leuk joh!

Mijn beste,

Een mooi handgebaar voor om de pols. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Ik vind het geweldig. Top idee :+1:

Geweldig idee!

Heel mooi idee , gewoon wegleggen en tegen tijd van overdracht een service beurtje .

Helemaal gaaf. Sommigen kopen een fles vintage port (ook heel leuk natuurlijk). Je brengt me op een idee, al hebben de boys nu nog niks met horloges…:clock9::clock7::clock4::clock3::clock6::clock10:

1 like

Leuk joh. Ben benieuwd wat ze er van vinden!

Een leuk idee je moet er maar opkomen:thumbsup:

Ik ook… alhoewel de oudste papa’s horloges nu al erg interessant vindt.
Over 16 jaar zullen we zien, of het de concurrentie aan kan met de dan ongetwijfeld obligate smart-watch oid.

1 like

Bestaat tegen die tijd niet meer. Dan zitten dat soort zaken verwerkt in een chip in je hoofd, verbonden aan je hersenen.
En… hebben we nog steeds een horloge om de pols. :wink:

1 like

Super leuk idee, erg leuk om je kids met jou (hobby) horloge te zien. Mijn zoon heeft nix met horloges, mijn dochter heeft er zich al 2 uit de collectie toegeëigend :joy:
de Master

en de Cascadeur

1 like

Geweldig en origineel idee! Zo heb ik destijds voor mijn kinderen, naast leuke horloges uiteraard, een fles Vintage Port van Kopke uit hun geboortejaar gekocht. Met ca. €30 per fles niet gek duur en ontzettend leuk om eens per jaar af te stoffen en te mijmeren richting de toekomst. Ze krijgen hem op hun achttiende, dan is de fles zo’n beetje goed op dronk. Helaas wordt niet elkaar jaar een Vintage Port “gedeclareerd”, want niet elk jaar is goed genoeg.

Geniet van jullie horloges.

1 like

Geweldig idee! Leuk :sunny:

Top en de SKX is altijd goed.

Heel leuk idee!!

Top idee. Ik probeer het iets anders in te steken.
Ik heb twee zoons (ongeveer even oud als je jouwe, Bor). Doel is om twee toppers uit mijn geboortejaar te bemachtigen. Die doe ik dan nooit meer weg (denk ik). Dat wordt dan een gift/erfenis aan mijn twee zoons. Mochten ze er dan niets mee hebben, dan heb ik in ieder geval lol gehad en hopelijk blijven ze waardevast (of meer).

1e doel is behaald; Speedmaster uit 1984
2e doel ben ik nog niet helemaal over uit, maar heb voldoende tijd om daar over na te denken.

1 like